قهرمانی تیم تیراندازی با کمان سنتی هدف(پوتا) آذربایجان شرقی در جهان

خبرگزاری ارک: مسابقات کمانگیری روی اسب و کمانهای سنتی هدف ( پوتا ) و فلیگیت آرچری قهرمانی جهان در بخش انفرادی و تیمی در دو شهر استانبول  و شهر قهرمان ماراش و با حضور 22 کشور از سراسر جهان و به مدت شش روز و با میزبانی ترکیه برگزار شد.

تیم آذربایجان شرقی که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت کرده بود، با مربیگری مهدی اسلامی خطیبی که دارای 15 سال سابقه درخشان در رشته سوارکاری می باشد و در حال حاضر نیز حدود 3 سال است که به تیراندازی با کمان و کمانگیری روی اسب مشغول به فعالیت است توانست شگفتی خلق کند.

نماینده ایران در این مسابقات که با 3 نفر از یزد و 6 نفر از آذربایجان شرقی و در مجموع 2 نفر از بانوان ایرانی و 5 نفر از آقایان و با دو خردسال در این مسابقات شرکت کرده بود.

تیم ملی ایران در بخش تیمی مقام قهرمانی و مدال طلای  تیراندازی با کمان سنتی هدف (پوتا) و فلیگیت آرچری را از آن خود کرد و در بخش انفرادی نیز مهدی اسلامی خطیبی با کسب مدال طلا و با دریافت کاپ بلورین مسابقات به عنوان فنی ترین کمانگیر سنتی هدف (پوتا) شناخته شد.

مهدی اسلامی خطیبی گفت: ازهیئت تیراندازی با کمان آذربایجان شرقی خصوصا از دبیر پرتوان و سخت کوش آقای کاظم قبادی که تمام ثمره ها و افتخارات تیراندازی با کمان استان مدیون اوست  و خانواده عزیزم که همیشه و در همه حال در کنارم بودند و حمایتم کرند نهایت تقدیر و تشکر را می کنم.

لازم به ذکر است که بعد از اتمام این مسابقات آقای مهدی اسلامی خطیبی که بنیانگذار و اولین مربی رشته تنت پگینگ ( شمشیرزنی و نیزه زنی روی اسب ) در ایران است ، توانست به مربیگری خود برای اولین بار اقدام به آموزش تیم منتخب کشور ترکیه نماید .

اسامی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران: مهدی اسلامی خطیبی، داود دلدار، هادی دلدار، محمد اسلامی خطیبی، معصومه اسدی سیلاب، دنیز اسلامی خطیبی(آذربایجان شرقی)، فاطمه ابراهیمی، حسین اسدی و محمد ناصر رحمتی مقدم(یزد)

سرمربی: مهدی اسلامی خطیبی، سرپرست: محمد ناصر رحمتی مقدم و تدارکات: معصومه اسدی

حاجی مراد گاتسالوف بعنوان پرچمدار کاروان روسیه در اولین دوره بازی های اروپایی انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا