ناظم کودک آزار پارسال از آموزش و پرورش اخراج شده است

خبرگزاری ارک:  سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به صدور حکم قطعی دیوان عالی کشور درباره ناظم کودک آزار یکی از مدارس تهران گفت: این فرد سال گذشته بر اساس رای هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش اخراج شده است.

مسعود ثقفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با اطلاع از وقوع این حادثه، با تشکیل یک گروه کارشناسی با نظارت هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری این وزارتخانه رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داد.
وی اظهار کرد: بر همین اساس ابتدا حکم انفصال از خدمت نامبرده در سال گذشته صادر و اجرایی شد.

به گفته وی، آموزش و پرورش شهر تهران از آغاز ماجرا ابلاغ معاونت فرد مورد نظر(ناظم مدرسه) را لغو و مدیر مدرسه را نیز به دلیل بی توجهی به گزارش های واصله برکنار و فرد دیگری را به عنوان مدیر منصوب کرد.

وی افزود: در همین ارتباط هیاتی از سوی آموزش و پرورش شهر تهران متشکل از بازرس، مشاوره، روابط عمومی به مدرسه اعزام شدند و به موضوع رسیدگی کردند.
ثقفی گفت: با توجه به آثار سوء اجتماعی و اداری و قبح عمل ارتکابی توسط فرد مورد نظر و در راستای ماده 13 تخلفات اداری و با موافقت وزیر آموزش و پرورش در 24 اردیبهشت ماه 93 حکم آماده به خدمت نامبرده صادر و شکوائیه هایی علیه فرد مذکور از طرف آموزش و پرورش به صورت مجزا در شعبه کیفری پرونده الحاق شد.
سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری این اداره کل در تاریخ 4 تیرماه 93 رای به اخراج نامبرده صادر کرد و این حکم و رای در 23مهرماه 93 توسط هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش قطعی و در نهایت حکم اخراج فرد مورد نظر از آموزش و پرورش در تاریخ 24 آبان ماه 93 صادر شد.
وی افزود: در طول این مدت طی چندین مرحله مجرب ترین مشاوران، روان شناسان و اساتید دانشگاه در مکان وقوع حادثه و مدرسه حضور یافته و آموزش هایی را برای خانواده ها به تفکیک پایه های تحصیلی ارایه کردند و از طریق پرسش نامه سنجش هایی برای شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب انجام شد.

ثقفی ارایه آموزش های لازم برای سایر مقاطع محدوده وقوع حادثه، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی ویژه مهارت های ارتباطی برای دانش آموزان، تهیه و توزیع بروشور ویژه برای اولیا با عنوان تربیت جنسی (پیشگیری از سوء استفاده جنسی)، ارایه خدمات مشاوره ای به صورت رایگان و خارج از نوبت توسط مراکز مشاوره آموزش و پرورش و برگزاری جلسه ای با همکاران شاغل در دبستان مورد نظر با موضوع آموزش و توجیه آنان در مواجهه با دانش آموزان و اولیای آنان را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در رابطه با این موضوع عنوان کرد.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: نصب دوربین مداربسته در محل های عمومی دبستان برای ایجاد آرامش روحی و روانی در اولیا و دانش آموزان با قید فوریت، شاداب سازی، زیباسازی فضای فیزیکی و رنگ آمیزی دیوارهای حیات مدرسه، تخریب مکان وقوع حادثه و تبدیل آن به سالن اجتماعات نیز از دیگر اقداماتی است که در طول این مدت در مدرسه مورد نظر انجام شده است.

دکمه بازگشت به بالا