مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی: جابجایی مسافر در فرودگاه تبریز ۵۷ درصد افزایش یافت

ارک خبر- مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: در چهار سال گذشته میزان جابه جایی مسافر در فرودگاه تبریز از افزایش ۵۷ درصدی برخوردار شده و شاهد رشد ۶۱ درصدی تعداد پروازهای این فرودگاه هستیم.
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی: جابجایی مسافر در فرودگاه تبریز ۵۷ درصد افزایش یافت
مصطفی صفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه فرودگاه تبریز به صورت Open Sky و ۲۴ ساعته عملیاتی است، گفت: این فرودگاه به دلیل واقع شدن در مرز و کریدور هوایی بین المللی در ارایه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به ویژه پروازهای عبوری بین المللیOver Fly که اغلب از مبدا کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیای جنوب شرقی و آسیای میانه و برعکس انجام می شود، نقش بسیار مهمی دارد.
وی اظهار داشت: یکی از پروژه های مهم فرودگاه تبریز، توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسی وی های ارتباطی با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی است که با اتمام آن ظرفیت پذیرش پارکینگ هواپیمای فرودگاه تبریز به بیش از ۲ برابر افزایش می یابد.
صفایی گفت: همچنین پروژه توسعه ترمینال ۳ فرودگاه تبریز را در دست اجرا داریم که طی آن ترمینال ۳ فرودگاه تبریز با هزینه ای افزون بر ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به مساحت ۸۰۰ مترمربع توسعه می یابد.
وی درباره برنامه های فرودگاه شهید مدنی تبریز در سال ۹۸ اعلام کرد: مهم ترین برنامه این فرودگاه در سال ۹۸ آغاز عملیات احداث ترمینال بین المللی ۱۴۰۰۰ مترمربعی است که طبق برنامه ریزی های انجام شده با مشارکت بخش خصوصی به انجام می رسد.
وی خاطرنشان کرد: سوم خرداد ۹۸ شاهد بهره برداری از دو پروژه مهم(پروژه توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسی وی های ارتباطی فرودگاه و پروژه توسعه ترمینال ۳ فرودگاه تبریز) خواهیم بود.
صفایی در خصوص برنامه های فرودگاه سهند نیز گفت: با توجه به لزوم برقراری پروازهای زیارتی که همواره یکی از درخواست های مردم منطقه بوده است رایزنی های گسترده ای برای ایجاد جایگاه سوخت در این فرودگاه با فرمانداری شهرستان مراغه انجام شده و همچنین به دنبال رایزنی برای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند هستیم.
وی اعلام کرد: اکنون هر هفته ۲۵۰ پرواز (۴۰ پرواز خارجی ، ۲۱۰ پرواز داخلی) از این فرودگاه توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ایرتور، آتا ایر، آسمان، کاسپین، کیش ایر، ماهان، ترکیش ایر، قشم ایر، زاگرس، معراج، وارش، کارون، سعودی و خدمات هندلینگ آرمان به مقاصد تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کیش، بندرعباس، اهواز، کرمان، رشت و عسلویه در مسیرهای داخلی و استانبول، بغداد، باکو، جده، مدینه، آدانا، قاضی انتب، ازمیر، اسپارتا در مسیرهای بین المللی انجام می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا