220 موسسه انتشاراتی در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

خبرگزاری ارک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجانشرقی گفت : در حال حاضر 220 موسسه انتشاراتی در استان آذربایجانشرقی مشغول فعالیت هستند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، صفی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی در جریان بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کارخانه کاغذ مراغه از فعالیت 220 موسسه انتشاراتی در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 300 عنوان کتاب در آذربایجان شرقی مجوز چاپ گرفته است.

علی اکبر صفی پور، افزود: این استان با انتشار 10 روزنامه در کشور، رتبه سوم را به خود اختصاص داده بنابراین از مهمترین استان های کشور در مصرف کاغذ محسوب می‌شود.

وی یادآوری کرد: احیای کارخانه صنایع کاغذ مراغه و ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک در این زمینه گامی مهم در راستای تامین نیازهای کشور است.

لازم به ذکر است کارخانه کاغذ سازی مراغه با ظرفیت اسمی ۶۰ هزار تن توان تولید انواع کاغذ و مقوای چاپ و تحریر را دارد.

عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذسازی مراغه درسال ۱۳۷۴ آغاز شد و از سال ۸۳ خط تولید آن به بهره برداری رسید.

محصولات آزمایشی این کارخانه به مدت شش ماه در سال ۸۶ تولید شد و از آن پس حدود هشت سال تعطیل شد.

تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و محلی با بازدید از قسمت های مختلف کارخانه صنایع کاغذ مراغه از نزدیک با مشکلات این کارخانه آشنا شدند.

حضور در جمع مردم در مسجد امامزاده سیدمحمد(ع)، بازدید از رصدخانه مراغه، مرکز ترک اعتیاد گلستان و دیدار با حیدر عباسی شاعر معاصر مراغه از جمله برنامه های اعضای این کمیسیون در این شهرستان بود.

دکمه بازگشت به بالا