۲۹۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد

ارک خبر- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات ۲۹۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از مبادی گمرکی استان در سال ۱۳۹۷خبر داد.
۲۹۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
اکبر فتحی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اظهارداشت: صادرات این بخش در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ افزایش ۹ درصدی را نشان می دهد.
وی اقلام عمده صادراتی بخش کشاورزی استان را شامل کشمش، لبنیات ( پنیر، دوغ و خامه)، گوجه فرنگی، آب سیب، کاهو و کلم عنوان کرد و افزود: این محصولات به بیش از ۳۰ کشور مختلف از جمله عراق، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، امارات، رومانی، ترکیه، یوگسلاوی و روسیه صادر شده است.
فتحی سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کل صادرات غیرنفتی استان را ۱۳درصد اعلام کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد استان آذربایجان شرقی در تولید بیشتر محصولات دارای مزیت نسبی آشکار بوده و می بایستی زمینه سازی های لازم جهت افزایش صادرات بخش کشاورزی فراهم شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: توفیق برنامه های صادراتی محصولات کشاورزی نیازمند اتخاذ رویکردهای همه جانبه و فرایندی است که در سایه همکاری نظام بانکی، گمرک، صندوق حمایت از صادرات و تشکل های صادراتی محقق می شود و در صورت هماهنگی بخش های مختلف کشور می توان در مسیر رشد چشمگیر صادرات گام برداشت.
در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با سهم ۲۳ درصدی در اشتغال، سهم ۱۳ درصدی در صادرات غیرنفتی و ۱۵ درصدی در ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان، سالانه در حدود ۵ میلیون تن محصول تولید می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا