۵۰ مرکز سلامت در آذربایجان شرقی افتتاح می شود

ارک خبر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در سال‌ جاری تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا پوشش همگانی سلامت محقق شود، افزود: به زودی ۵۰ مرکز سلامت در حاشیه شهرهای استان افتتاح می‌شود .
۵۰ مرکز سلامت در آذربایجان شرقی افتتاح می شود
دکتر محمد حسین صومی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه روزانه حدود ۱۴ هزار مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان انجام می شود، خاطرنشان کرد: سعی کردیم در سال ۹۷ در مقابل هزینه‌ها، خدمات را کم نکنیم که در این رابطه در تبریز شاهد افزایش ۱۰ درصدی هزینه ها در حوزه بستری نسبت به سال ۹۶ بودیم.
وی گفت: مطالبات این دانشگاه از بیمه‌ها برابر ۷۵۰ میلیارد تومان است که در صورت دریافت آن خواهیم توانست بدهی ۶۴۰ میلیارد تومانی این دانشگاه را تسویه کنیم.
صومی افزود: افزود: در آذر ماه سال ۱۳۹۲ این دانشگاه را با ۱۹۶ میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم اما اکنون ۱۱۰ میلیارد تومان در صورت دریافت مطالبات اضافه داریم.
وی با اشاره به وضعیت دارو در استان گفت: حدود ۳۰ قلم دارو نیز گاهی نایاب و گاهی کمیاب می‌شود، اما وضعیت خوبی نسبت به کل کشور داریم و در حوزه لوازم و تجهیزات پزشکی نیز سعی بر آن است که اجاره ندهیم افراد دچار کمبود شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی‌های به عمل آمده، بیش از ۹۶ درصد مراجعان به مراکز بهداشتی استان از دریافت خدمات بهداشتی رضایت داشته و همچنین رضایت در حوزه درمان نیز بین ۷۵ الی ۸۰ درصد است.
صومی اضافه کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در زمینه پرونده‌های الکترونیکی سلامت در تبریز برداشته شده تلاش می کنیم در سال‌ جاری کل استان را زیر پوشش قرار دهیم تا هزینه‌های بهداشت و درمان کاهش یابد.
وی اظهار داشت: سال گذشته کل قیمت‌ها در کشور افزایش یافت اما در حوزه پزشکی استان غیر از سال ۹۳ ، تعرفه‌ها پا به پای تورم افزایش پیدا نکرد و در سال ۹۷ نیز تعرفه‌ها نسبت به سال ۹۶ صرفا پنج درصد افزایش یافت .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: در حال حاضر هزینه‌های جنبی و غیرپزشکی بیماران حداقل ۴۵ درصد افزایش یافته اما با این حال در سال ۹۷ تعرفه‌ها را افزایش ندادیم و با صرفه جویی و تمهیدات، سال را به خوبی پشت سر گذاشتیم.
در راستای اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از ۲۰۰ مرکز سلامت در حاشیه شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا