مدیرکل میراث فرهنگی: زیرساخت های گردشگری شهرستان اسکو تکمیل می شود

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تکمیل و تجهیز زیرساخت های گردشگری شهرستان اسکو خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، ‘مرتضی آبدار’ با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه های توسعه گردشگری تامین زیر ساخت های لازم است، ادامه داد: آذربایجان شرقی با داشتن قابلیت ها و توانایی های بالا در جذب گردشگر، شرایط مناسبی جهت بهره برداری و توسعه زیرساخت های گردشگری در مناطق مختلف خود دارد.
وی با اشاره به تداوم اجرای پروژه های زیرساختی شهرستان اسکو، این شهرستان را یکی از نقاط گردشگر پذیر استان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان اسکو به واسطه اماکن تاریخی و روستاهای هدف گردشگری مانند کندوان، عنصرود و سرای مورد توجه بخش عمده ای از گردشگران استان قرار دارد، در راستای توسعه و تقویت ظرفیت های این شهرستان پروژه های احداث مجتمع های بین راهی در جزیره اسلامی، روستاهای سرای، گنبرف، کندوان و اسفنجان این شهرستان در حال اجرا است.
آبدار کف سازی و احداث سنگفرش داخل کندوان در راستای جلوگیری از فرسایش و حفظ بافت تاریخی روستا و همچنین احداث کمپ گردشگری، احداث ساختمان صنایع دستی و پارکینگ خودرو به جهت جلوگیری از ورود خودرو به داخل روستای کندوان را از سایر پروژه های در حال اجرا در این شهرستان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان با نظارت مستمر بر اجرای پروژه های گردشگری این شهرستان در صدد تکمیل و تسهیل روند عملیاتی آن ها است، گفت: در راستای تکمیل و استمرار اجرای پروژه های زیرساختی گردشگری شهرستان اسکو، این اداره کل تامین زیرساخت های گردشگری این شهرستان را در دستور کار قرار داده است.
آبدار در پایان به برنامه های آتی توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان اسکو اشاره کرد و گفت: احداث مجتمع بین راهی روستای عنصرود، احداث و توسعه پارکینگ، کف سازی و تکمیل معابر داخل روستای کندوان و احداث زیرساخت های گردشگری جزیره اسلامی از برنامه های آتی اداره کل میراث فرهنگی استان در این شهرستان است.
شهرستان اسکو در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب تبریز واقع است.
مهم‌ترین جاذبه گردشگری شهر اسکو روستای کندوان است که با معماری بی نظیرش از عجایب جهان محسوب می‌شود.
روستای گنبرف جاذبهٔ دیگری در اسکو است که به سبب تولید زیاد گل محمدی به سرزمین گل‌های محمدی معروف می باشد.
روستای عنصرود، جزیره اسلامی، مسجد جامع و پایتخت، آرامگاه الله بنده سی، آرامگاه پیرحیدر از دیگر جاذبه‌های منطقه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا