هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در اردبیل برگزار می‌شود

ارک خبر- دبیر اجرایی مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان اردبیل گفت: مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه امسال در اردبیل برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ابراهیم عزیززاده ظهر امروز در کارگاه آموزشی و نشست توجیهی مسابقات مناظره دانشجویی در اردبیل اظهار داشت: مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در اردبیل برگزار می‌شود که در این دوره از مسابقات ۱۲ تیم از مراکز آموزش عالی استان رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این دوره در دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی اردبیل برگزار خواهد شد، افزود: زمان هر مسابقه در مجموع ۳۲ دقیقه است که یک فرصت ۶ دقیقه‌ای برای طرح مسئله، دو فرصت سه دقیقه‌ای برای دفاع و یک فرصت چهار دقیقه‌ای برای نتیجه گیری برای هر گروه تفکیک شده است.
دبیر اجرایی مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان اردبیل با بیان اینکه مسابقه مناظره، فرصت مناسبی برای نظریه پردازی منطقی و پردازش نظر طرف مقابل با دلیل علمی است، گفت: تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند، رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق، کسب علم و دانش، تقویت قوای استدلال و تحمل عقاید مخالف در بین دانشجویان از اهداف برگزاری این مسابقات است.

عزیززاده بیان کرد: اجتماعی شدن، تمرین تحمل نظر مخالف و توانایی صحبت کردن از جمله مهارت‌های دیگری است که در مسابقات مناظره کسب می‌شود که این دوره از مسابقات در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود و امسال برای چهارمین سال متوالی این مسابقات توسط جهاددانشگاهی واحد اردبیل در دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم به نحوی شایسته و مناسب شاهد برگزاری هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان اردبیل باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا