معاون استاندار: افراد توانمند مدیریت واحدهای صنعتی را به عهده گیرند

ارک خبر- معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ضعف مدیریت یکی از مشکلات اساسی ما در واحدهای صنعتی است، گفت: در شرایط فعلی تحریم‌ها، باید افراد توانمند وارد عرصه‌ اقتصادی شوند.
معاون استاندار: افراد توانمند مدیریت واحدهای صنعتی را به عهده گیرند
علیار راستگو روز شنبه در مراسم بزرگداشت هفته کار و کارگر و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و واحدهای نمونه استان اظهارداشت: به عنوان مثال واحد صنعتی در استان وجود دارد که بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات اقتصادی خود دریافت کرده ولی با این‌حال هنوز با مشکل مواجه است.
وی با بیان این‌که هرگونه تصمیمی که در روابط بین الملل اخذ می‌شود در عرصه‌ داخلی کشور نیز تاثیرگذار است، اظهار کرد: آمریکا در عرصه‌ سیاست داخلی سه راهبرد اساسی را دنبال می‌کند که‌ یکی از این ان ها تبدیل اعتراض های صنفی داخل ایران به مسائل امنیتی است.
وی با بیان اینکه نباید به دشمن چنین اجازه‌ای دهیم بلکه این سلاح را باید از دشمن بگیریم، ادامه داد: تفرقه اندازی بین مردم و مسئولان کشور از سیاست راهبردی آمریکا است و همواره تلاش می‌کند از این طریق بین مردم و مسئولان شکاف ایجاد کند.
وی با بیان این‌که بحث خصوصی سازی در گذشته انجام شده و این دولت در رابطه با واگذاری‌های گذشته درصدد رفع مشکلات است، افزود: ما پیگیر مسائل واگذاری ماشین سازی تبریز هستیم.
وی گفت: این واگذاری در زمان دولت کنونی انجام نشده ولی با این حال ما اجازه نداده‌ایم حتی پرداخت حقوق کارگران یک ماه هم تعویق داشته باشد.
راستگو خاطرنشان کرد: زمانی اکثر قطعات تراکتورسازی از خارج از کشور وارد می‌شد ولی اکنون بالای ۹۰ درصد قطعات تراکتورسازی بومی سازی شده و در داخل کشور تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی کم حاشیه‌ترین استان در مسائل کارگری است، تاکید کرد: ما با تمامی تشکل‌های کارگری تعامل داریم و اگر در هر حوزه‌ای مشکل داشته باشند، وظیفه داریم نظارت و پیگیری کنیم،
معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی از کارگران خواست، خواسته‌ها و مطالبات خود را از طریق نمایندگان و تشکل‌ها پیگیری کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی هم گفت: اکنون نرخ بیکاری در استان ۱۰٫۹ درصد است که در مقابل جمعیت کاری ما، امار بالایی است.
میراحد حسینی اظهارداشت: کلید موفقیت واحدهای تولیدی استان، مبارزه با تهدیدها، تحریم ها، رونق تولید و شکوفایی اقتصادی و پیشرفت و توسعه‌ی کشور با نیروی کار است و صیانت از نیروی کار، وظیفه‌ همه مسئولان سیاسی و اجتماعی است.
وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی نزدیک به چهار میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جزو جمعیت فعال استان به شمار می روند، گفت: اگر تعداد بیکاران را از این آمار حذف کنیم، حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در استان شاغل هستند .
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای بهبود کسب و کار و اشتغال در استان انجام شده است، گفت: سال گذشته طرح‌های مختلفی از جمله طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی اجرا و برای ۹ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه سال گذشته در مجموع ۴۵ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد، گفت: سالانه باید ۷۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شود تا بتوانیم نرخ بیکاری را یک رقمی کنیم.
وی با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند، گفت: باید همه دست به دست هم داده و با استفاده از ظرفیت استان در شکوفایی و رونق اقتصادی تلاش کنیم.
حسینی با بیان این‌که نزدیک به ۵۸۰ تشکل در استان ایجاد شده است، گفت: این تعداد از تشکل‌ها نشان می‌دهد که سطح آگاهی کارگران ارتقا یافته است و مشکلات خود را همواره از طریق مذاکره و در چارچوب قانون و مقررات مطرح می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز هم با بیان اینکه هیچ جای دنیا، نیروی کاری بهتر از کارگران ما وجود ندارد، گفت: باید بدترین تهدید‌ها را در کشور به فرصت تبدیل کنیم.
یونس ژائله با بیان این‌که در حال حاضر کشور در شرایط خاصی قرار دارد که در گذشته بی سابقه بود، اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند فروش نفت ایران را به صفر برسانند، تا نتوانیم نیازهای اولیه خود را برای زندگی تامین کنیم .
وی خاطرنشان کرد: در کشور ما منابع متعددی از جمله فرش، صنایع غذایی و قطعات خودرو وجود دارد که از نفت نیز با ارزش تر هستند.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان این‌که دولت، کارگران و کارفرمایان سه ضلع مثلث اقتصاد کشور هستند که خروجی آن صادرات و اشتغال است، گفت: باید در جهت افزایش کیفیت محصولات داخلی تلاش کنیم.
ژائله با تاکید براستفاده از ظرفیت جوانان و زمینه سازی برای رشد و توسعه فضای کسب و کار، افزود: باید با افزایش مهارت آموزی، زمینه و فضا را برای فعالیت در سطح بین الملی فراهم کرده و از سطح استانی و محلی خارج شویم.
وی ادامه داد: اقتصاد کشوری مانند ژاپن با اینکه دارای منابع نفتی نیست با افزایش مهارت‌ها و با هنر مدیران و تولیدکنندگان، شکوفا شده و رو به رشد است.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به برنامه‌ تدوین شده‌ اتاق بازرگانی در سال جاری، افزود: معتقدم ناامیدی تمام شده و دیگر اجازه نخواهیم داد کسی فضای نا امیدی در استان ایجاد کند.
وی ادامه داد: به زودی شاهد حرکات بزرگی در استان خواهیم بود و با کمک مدیران و تیم‌اقتصادی فضا را پر از امید کرده و شاهد موفقیت‌های بزرگی در اقتصاد استان خواهیم بود.
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر تبریز هم با اشاره به آسیب‌‌های جدی به کارگران از بابت تعدیل‌های گسترده به خاطر خصوصی‌سازی گفت: خصوصی‌سازی کارخانه‌های مادر آذربایجان را فلج کرده است و ۱۳ واحد تولیدی در استان با بحران مواجه هستند.
کریم صادق‌زاده با بیان اینکه هفته کارگر ( ۵ تا ۱۱ اردیبهشت ) فرصتی مغتنم و ارزشمند است که تشکل‌های کارگری خواسته خود را مطرح ‌کنند، گفت: یک گردهمایی برای این منظور در تبریز برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه عدم اجرای عقد قرارداد مستقیم با نیروی کارگر، کمر کارگر را شکسته و امنیت کاری را از بین برده است، افزود: طرح ساماندهی نیروهای موقت طرحی است که خود نمایندگان آن را امضا کرده‌اند و از این‌رو از نمایندگان مجلس می‌‌خواهیم تا دو هدیه از جمله طرح ساماندهی قراردادهای موقت و عقد قرار داد مستقیم را به کارگران بدهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا