مدیرعامل برق منطقه ‌ای آذربایجان: سال ۹۸ خاموشی نخواهیم داشت

ارک خبر- مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان گفت: با پیش بینی ها و اقدامات انجام شده و در صورت همراهی و صرفه جویی مردم، سال ۹۸ در آذربایجان شرقی خاموشی نخواهیم داشت.
مدیرعامل برق منطقه ‌ای آذربایجان: سال ۹۸ خاموشی نخواهیم داشت
افشین روشن میلانی روز یکشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات برق منطقه ای شهرستان مراغه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا جلساتی را با صنایع و ادارات و کشاورزان استان برگزار کرده ایم که در صورت مدیریت مصرف از سوی آنها، معادل کاهش مصرف پاداش هایی نیز به آنها پرداخت می شود.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود در صورت رعایت روش های مدیریت مصرف، حدود ۲۰۰ مگاوات کاهش مصرف در استان داشته باشیم.
وی همچنین از ۳۰ طرح و اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای طرح های بخش برق در استان در سالجاری خبرداد و گفت: در بخش انتقال و فوق توزیع، تعداد پروژه با توجه به کمبود اعتبار کمتر نخواهد شد چرا که ضرورت اجرایی داریم و امیدواریم تا پایان امسال ۱۰ الی ۱۵ پروژه را به بهره برداری برسانیم.
میلانی افزود: در راستای تامین برق و پاسخگویی به نیاز شهرستان مراغه نیز تا قبل از آغاز فصل پیک مصرفی یعنی اواسط خرداد ماه، یک پست فوق توزیع سیار ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت به نام پست اوحدی مراغه با ظرفیت ۳۰ مگا ولت آمپر در میدان مولوی احداث خواهد شد.
وی گفت: در شهر خداجو شهرستان نیز شاهد افزایش ظرفیت دو برابری خواهیم بود که در این صورت پیش بینی می شود در بخش انتقال و فوق توزیع تا ۴ سال آینده برق شهرستان تامین شود.
میلانی اضافه کرد: با تامین زمین برای پست دائم از سوی شهرداری مراغه و دیگر دستگاه های متولی زیرساخت احداث پست دوم شهرستان با ظرفیت ۱۰۰ مگا ولت آمپر برای چند سال آینده در برنامه کاری قرار دارد.
معاون استاندار و فرماندار مراغه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: در زمان پیک مصرف با برنامه ریزی های در نظر گرفته شده امیدواریم امسال قطعی برقی در شهرستان نداشته باشیم.
حمید شکری گفت: با احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی برق در این شهرستان توسط شرکت کاوه سودا علاوه برتامین برق کاوه سودا، مشکل خاموشی و قطعی برق در شهرستان نیز رفع می شود.
وی گفت: انشعابات مسکن مهر شهرستان و همچنین جابجایی تیرهای برق از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا