افزایش ۷ درصدی حضور گردشگران در آذربایجان شرقی

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از رشد ۷ درصدی سفر به استان آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میانگین سه شب اقامت برای مسافران نوروزی استان به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مرتضی آبدار در جشن تجلیل از خادمین سفر آذربایجان شرقی که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با تقدیر از خادمان سفرهای نوروزی اظهار داشت: نوروزبانان بی‌نوروز ایام تعطیلات خود را به جای بودن در کنار خانواده در خدمت هموطنان بودند.

وی با بیان اینکه ستاد خدمات سفرهای نوروزی از دی ماه کار خود را آغاز کرد، افزود: با حضور استاندار آذربایجان شرقی این ستاد مدیریت شد و نتایج ارزشمندی در ایام نوروز حاصل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ایام نوروز به دلیل آب وهوای سرد، کثرت مسافرت به استان آذربایجان شرقی نداریم گفت: بهار آذربایجان و ایام پرسفر استان ما در تابستان است و ایام نوروز تمرین بزرگی برای آماده شدن جهت میزبانی در ایام سه ماهه تابستان است.

آبدار از رشد ۷ درصدی سفر به استان آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: میانگین سه شب اقامت برای مسافران نوروزی استان به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۳۲ هزار مسافر نوروزی در آذربایجان شرقی حضور یافتند اضافه کرد: بیش از ۲۴۰ هزار بازدید هم از اماکن گردشگری و موزه‌ای استان صورت گرفته که ۱۷ درصد هم رشد در میزان بازدید از این اماکن داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز۲۰۱۸ تمرین بزرگی برای میزبانی رویدادهای بزرگ گردشگری ملی و بین المللی بود، گفت: در مدت ۲۰۱۸ بیش از ۲۰۰ رویداد بزرگ در تبریز میزبانی شد.

آبدار در پایان خاطر نشان کرد: براساس اعلام میاث فرهنگی استان ما جزو ۵ استان برتر گردشگری است که مدیون خادمان این عرصه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا