افزایش ۵۷ سانتی متری تراز تالاب قوری‌گل

ارک خبر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: تراز تالاب قوری‌گل در هشتم اردیبشهت ماه جاری، برابر یک هزار و ۹۱۲ متر و ۸۷ سانتی متر است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۵۷ سانتی متر افزایش نشان می دهد و این میزان نسبت به اول مهر ۱۳۹۷، یک متر و ۲۸سانتی متر افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این تالاب نسبت به میانگین درازمدت در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی در خصوص حجم تالاب قوری‌گل نیز خبر داد: حجم تالاب قوری‌گل در ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر یک میلیون و ۹۷۰هزار متر مکعب بوده که این میزان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۰٫۸ میلیون مترمکعب و نسبت به اول مهر ماه سال گذشته، ۱٫۵۸درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی وسعت تالاب قوریگل را نیز ۱٫۴ کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: وسعت تالاب قوریگل نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۰٫۱۴ درصد و نسبت به اول مهر ماه ۱۳۹۷ میزان ۰٫۴۷ کیلومتر مربع افزایش نشان می دهد.

غفارزاده در خصوص بارش‌ها نیز گفت: خوشبختانه در پی اقدامات انجام شده، بارش های بی خطری در استان رخ داده و میزان بارش های استان در مقایسه با دراز مدت ۶۰٫۵ درصد و در مقایسه با سال آبی گذشته ۳۴٫۵ درصد افزایش نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا