بخشی و مردانی از مدعیان مسابقات تکواندو قهرمانی جهان هستند

ارک خبر- در فاصله دو هفته مانده به آغاز مسابقات قهرمانی جهان، فدراسیون جهانی (WTF) در بررسی‌های خود دو ایرانی را در جمع مدعیان کسب مدال در چهار وزن دوم قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو در بخش دوم بررسی مدعیان کسب عنوان قهرمانی در اوزان مختلف بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان به بررسی شرایط تکواندوکاران مدعی کسب مدال در چهار وزن دوم پرداخته است.

در این مطلب آمده است: با تغییر وزن «ماکسیم خارماتوف» دارنده مدال طلای دوره قبل نمی‌توان برای وزن ۷۴- کیلوگرم مدعی خاصی پیدا کرد. در این شرایط همه نگاه‌ها متوجه «نیکیتا رافائلوویچ» خواهد بود. این ازبکستانی که دو مدال نقره جهانی را در کارنامه دارد، در این دوره می‌تواند به نشان طلا دست یابد. «احمد ابوقاش» اردنی که مدال طلای المپیک ریو را در اختیار دارد نیز در مبارزات خود نوسان زیادی داشته اما نمی‌توان این تکواندوکار را دست کم گرفت.

از دیگر مدعیان این وزن باید به «السا سیف» از مصر که مدال‌های متعددی در گرندپری ها کسب کرده اشاره کرد و همچنین امیرمحمد بخشی دارنده مدال طلای نوجوانان جهان و مدال نقره بازی‌های آسیایی، «بدر آچاب» از بلژیک و «دیمیتری آرتیخوف» از روسیه.

پیش بینی وزن ۸۰- کیلوگرم در بازی‌های المپیک خیلی سخت و دشوار است و در رقابت‌های قهرمانی جهان نیز همین شرایط حاکم است. در کل انتظار مبارزات زیبا و هیجان انگیزی در این وزن وجود دارد. «صالح سیسه» دارنده طلای المپیک ریو نفر اول جهان در این وزن است. تکواندوکار شماره دو جهان در این وزن «میلاد بیگی» از آذربایجان است که به ضربات قوی پای خود شهرت داشته و اگر این دو به فینال برسند یک مبارزه تاکتیکی و جذاب را از دو جنگجو شاهد خواهیم بود.

با این وجود نباید از دیگر تکواندوکاران مدعی این وزن همچون «آرون کوک» غافل شد. البته که «ماکسیم خارماتوف» دارنده طلای ۲۰۱۷ جهان در وزن ۷۴- کیلوگرم می‌تواند معادلات این وزن را برهم بزند.

برای وزن ۸۷- کیلوگرم یک مدعی از روسیه می‌توان نام برد. «ولادیسلاو لارین» در رقابتهای ۲۰۱۵ روسیه مدال نقره و در ۲۰۱۷ کره جنوبی مدال طلا گرفت. این تکواندوکار با سرعت و تنوع تکنیکی بالا مدال‌های طلای زیادی کسب کرده و در منچستر نیز مدعی جدی کسب مدال طلا است. «الکساندر بچمانن» آلمانی نیز دیگر مدعی این وزن است که یک پیروزی ارزشمند برابر «لارین» در کارنامه دارد.

مبارزات سنگین وزن را به دلیل نبود یک مدعی جدی نمی‌توان پیش بینی کرد، با این حال از آسیا و آفریقا مدعیانی در این وزن وجود دارد که جدی ترین آنها «کیو دون این» کره‌ای با مدال برنز جهانی ۲۰۱۷ می‌باشد. «ایسوفو» آسمانخراش نیجریه‌ای که طلای مسابقات ۲۰۱۷ کره جنوبی و مدال نقره المپیک را در اختیار دارد، «رادیک عیس اف» آذری که دارنده مدال طلای المپیک ریو است، سجاد مردانی از ایران که همیشه تهدیدی جدی برای مدعیان است و «ماهاما چو» انگلیسی و «آنتونی اوبامه» از گابن دیگر مدعیان این وزن هستند.

رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی انگلستان در منچستر آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا