تقاضای تسهیلات بر اساس میزان تولید و فروش واحدهای تولیدی باشد

ارک خبر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: واحدهای تولیدی باید براساس میزان تولید و فروش، متقاضی دریافت تسهیلات باشند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی استان، با تاکید بر ضرورت ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی استان بر اساس برآورد اقتصادی آنها، اظهار کرد: صاحبان واحدهای تولیدی ابتدا باید راهکاری برای سود آور کردن واحد خود بیندیشند و سپس سرمایه در گردش و تسهیلات تقاضا کنند.

وی افزود: تا امروز تعداد زیادی از واحدهای تولیدی، وام های خرد و کلان از بانک ها دریافت کرده اند و قادر به بازپرداخت نیستند، زیرا یا فروش کافی ندارند و یا از رقابت با محصولات مشابه ناتوانند.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر تولید کننده ای نتواند مزیت صادراتی برای تولید خود ایجاد کند باید به جای دریافت وام، با برندهای دیگر شراکت کند.

وی گفت: علاوه بر این برخی تولیدکنندگان نمی توانند با شرایط کنونی هماهنگ شوند و تنها به درخواست وام اکتفا می کنند و در این صورت با جرائم دیرکرد و تقاضای امهال و تنفس از بانک ها مواجه می شوند.

جهانگیری افزود: با توجه به این موارد، بدیهی است که ادامه فعالیت این واحدها صرفه اقتصادی ندارد و نه تنها اعطای تسهیلات حلال مشکلات آنها نیست، بلکه با انباشت بدهی های بانکی بر مشکلاتشان افزوده می شود.

در این نشست به مسائل و مشکلات بانکی تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی رسیدگی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا