اعمال افزایش ۳۶٫۵ درصدی حقوق بازنشستگی کارگری از اردیبهشت

ارک خبر- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: نرخ افزایش حقوق بازنشستگان نیز معادل ۳۶.۵ درصد لحاظ شده که در حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان اعمال می‌شود.
وزیرکار: ۳۶٫۵درصد افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی این ماه واریز می‌شود
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، محمد شریعتمداری امروز در آیین تجلیل از کارگران با اشاره به اینکه کارگر ستون اصلی تولید است اظهار داشت: تکریم کارگران بیش از گذشته مورد توجه است همچنین مقام معظم رهبری در چند سال اخیر نسبت به اقتصاد توجه ویژه‌ای داشته‌اند چرا که دشمن به دنبال این است که از این نقطه به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.
وی ادامه داد: در سال رونق تولید اگر برنامه‌ها بر محور تولید نباشد قطعاً در حد شعار باقی می‌ماند تولید محوری در سال جاری یعنی نظام مالیاتی سیاستگذاری‌های ویژه‌ای را جهت رونق تولید اتخاذ کند و اگر رونق تولید در کارخانه‌ای رُخ داد ۳۰ درصد افزایش درآمدهای مالیاتی را از آن‌ها بگیریم اگر نه مودی جدیدی را شناسایی کنیم که تاکنون مالیات پرداخت نکرده است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: نرخ سود فعالیت‌های تولیدی باید به گونه‌ای باشد که تولید صرفه اقتصادی داشته باشد همچنین سازمان برنامه و بودجه از منابع بودجه عمومی برای پرداخت منابع ارزان‌قیمت نقش ویژه‌ای ایفا کند و توجه به معیشت کارگران به عنوان یکی از محوری‌ترین اصول کار مورد توجه قرار گیرد.

شریعتمداری با بیان اینکه برای نخستین بار ۳۶٫۵ درصد حداقل دستمزد کارگران افزایش پیدا کرد گفت: هنوز فاصله معیشتی کارگران زیاد است و باید برای بهبود معیشت کارگران در طول سال تلاش کرد تا با فعالیت تعاونی‌های کارگران شرایط معقولی برای زندگی آن‌ها فراهم شود.
وی عنوان کرد: در مورد مسکن کارگران با وزارت مسکن باید به جمع‌بندی برسیم جامعه کارگری به ویژه بازنشستگان با مشکل مسکن روبه رو هستند که باید مقررات و تسهیلات لازم برای تحقق مسکن کارگران فراهم شود که کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: نرخ افزایش حقوق بازنشستگان نیز معادل ۳۶٫۵ درصد لحاظ شده که در حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان اعمال می‌شود که تاکنون این امر سابقه نداشته است و امروز اعلام رسمی می‌شود.
شریعتمداری تصریح کرد: در سال رونق تولید انسان‌محوری یعنی توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و اینکه ۲٫۳ میلیون زنان سرپرست خانوار که نیازمند اشتغال هستند باید از وام ارزان‌قیمت برای اشتغال خانگی استفاده کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال رونق تولید حتماً باید به صنایع بزرگ توجه شود و صیانت از اشتغال موجود اولویت قرار گیرد همچنین کارگروه‌های رفع موانع تولید در استان‌ها باید فعال شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا