بیمه تامین اجتماعی آذربایجان شرقی پیشتاز خدمات غیرحضوری است

ارک خبر- مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد خدمات این سازمان به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود، گفت: ۳۵ نوع خدمت الکترونیکی هم اکنون در شعب استان ارایه می شود.
بیمه تامین اجتماعی آذربایجان شرقی پیشتاز خدمات غیرحضوری است
جعفر سمساری روز سه شنبه با حضور در ایرنا مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمام این خدمات در ۲۸ شعبه استان هم اکنون در حال اجراست، اظهار داشت: هم اکنون ۳۵ سرویس خدمتی به بیمه شدگان از طریق سامانه اینترنتی ارایه می شود که تا پایان سال به ۲۰۰ خدمت می رسد.
وی از حذف دفترچه کاغذی در مراکز ملکی سازمان خبر داد و گفت: هم اکنون در مراکز درمانی استان نسخه به صورت الکترونیکی نوشته و دارو نیز بدون نسخه کاغذی تحویل بیمار می شود.
سمساری با اشاره به اجرای میز خدمت در تمام شعب تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، گفت: طرح خدمت فراگیری به نام «طرح ملی دکتر نوربخش» اولین بار به صورت پایلوت در آذربایجان شرقی اجرا شده و اکنون در حال تعمیم به سایر استان هاست.
وی با بیان اینکه اکثر خدمات مورد نیاز بیمه شدگان به صورت غیرحضوری ارایه شده و نیازی به حضور مستقیم بیمه شده در دفاتر و ادارات سازمان نیست، مزایای این سامانه را قابل نصب در گوشی های تلفن همراه دانست و افزود: تمام بیمه شدگان اعم از کارفرما و مستمری بگیر می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و سیستم به صورت خودکار آنها را شناسایی کرده و بر حسب مشخصات شان خدمات ارایه می دهد.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی خدمات غیرحضوری این سامانه را شامل دریافت فیش حقوقی، صدور دفترچه، مشاهده سوابق، احکام حقوقی، ارسال مدارک کمک هزینه ازدواج، مدارک استراحت پزشکی و غرامت و گواهی کسر اقساط بیمه شده اعلام و اظهار داشت: همچنین بیمه شدگان می تواند در ماه روزهای کارکردی خود را مشاهده کند.
وی با بیان اینکه این سامانه بسیار ساده طراحی شده است که افراد با حداقل سواد می توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند،افزود: از جمله مزایای این طرح صرفه جویی در وقت و هزینه بیمه شدگان است و امیدواریم در آینده بسیار نزدیک تمام خدمات به صورت غیرحضوری ارایه شود.
به گفته مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی هم اکنون ۹۵ درصد دریافت لیست کارفرمایان از طریق سامانه اینترنتی انجام می شود و مشتریان می توانند پرونده خود را مشاهده کنند.
سمساری با بیان اینکه بودجه سازمان تأمین اجتماعی در کشور در سال جاری افزون ‌بر ۱۲۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: تحقق این حجم از تعهدات مالی مستلزم همدلی و همراهی شرکای اجتماعی و تدبیر مدیران سازمانی و استانی است.
وی با اشاره به اینکه بخش اصلی و مهم منابع سازمان از محل حق بیمه تامین می‌شود، گفت: رونق تولید و اشتغال و فعالیت پروژه‌های عمرانی، موجب تامین منابع پایدار در جهت ایفای تعهدات سازمان خواهد بود.
سمساری ادامه داد: در راستای گسترش بیمه های اجتماعی، تعداد بیمه شدگان اصلی استان با رشد ۷٫۳ برابری از رقم ۹۲ هزار نفر قبل از انقلاب به بیش از ۶۸۰ هزار نفر در سال جاری رسیده است.
وی افزود: همچنین کل افراد تحت پوشش تامین اجتماعی قبل از انقلاب با احتساب افراد تبعی با رشد ۵٫۵ برابری از رقم ۳۷۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون نفر رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا