نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تبریز مرداد امسال برگزار می‌شود

ارک خبر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف در تبریز در مرداد ماه امسال خبر داد.
نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تبریز مرداد امسال برگزار می‌شود
علی جهانگیری روز سه شنبه در جلسه کارگروه فرش استان که با محوریت برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در تبریز برگزار شد، گفت: تبریز و آذربایجان، پایتخت فرش دستباف دنیا محسوب می شود و در همین راستا باید بهترین نمایشگاه فرش دستباف جهان نیز در این منطقه برگزار شود.
وی با اعلام اینکه این نمایشگاه در مرداد ماه سال جاری و در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود، عنوان کرد: هماهنگی های لازم برای حضور و بازدید سفرای مختلف کشورهای جهان در این نمایشگاه نیز انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این دوره از نمایشگاه به مسئولیت استانداری برگزار می شود و نیازمند کمک و یاری تک تک فعالان حوزه فرش دستباف برای شناساندن هرچه بهتر و بیشتر فرش دستباف آذربایجان به جهانیان و تلاش برای توسعه اقتصادی هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از فرش به عنوان نمونه ای بارز از مظهر هویت و فرهنگ آذربایجانی نام برد و گفت: هدف از برگزاری این دوره از نمایشگاه نیز، تلاش برای شناساندن هرچه بیشتر فرش دستباف به عنوان یک سفیر فرهنگی برای مردم کشورهای مختلف جهان است.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: فرش دستباف، نمونه‌ای بارز از هویت و فرهنگ تبریز و آذربایجان است.
بر اساس این گزارش؛ تشکیل یک کمیته فنی برای نظارت بر عرضه و نمایش فرش های دستباف استاندارد در محل نمایشگاه، برگزاری برنامه های جنبی همچون کلاس های آموزش و نشست های تخصصی با حضور تولیدکنندگان و مسئولان استانی و ملی در حاشیه نمایشگاه، لزوم استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا