کنترل و نظارت بهداشتی در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود

ارک خبر- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز طرح تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی، توزیعی و عرضه فرآورده‌های خام دامی درآذربایجان شرقی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام این که درماه مبارک مضان طرح تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی، توزیعی و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر در سطح شهرستان‌های استان انجام می‌شود، گفت: ناظران و بازرسان بهداشتی در طول سال بر فرآیند تولید و توزیع مواد و فرآورده‌های خام دامی، از کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته بندی تا قصابی‌ها و مراکز عرضه نظارت می‌کنند.

وی هدف از این بازدیدها را نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی، نظارت بر بهداشت فردی و رفع نواقص بهداشتی عنوان کرد و گفت: این طرح از اول ماه مبارک رمضان شروع و تا پایان این ماه و با حضور ۱۴۴ گروه ثابت و سیار ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در طرح تشدید نظارت، فروش گوشت‌های چرخ کرده فله ای، گوشت‌های قرمزِ رنگ شده و مرغ‌های غیربهداشتی، تاریخ گذشته و فاسد که دوباره بسته بندی می‌شود و از نگاه تیزبین ناظران و بازرسانِ خبره، مخفی نمی ماند، تخلف محسوب شده و با افرادی که مرتکب این تخلفات شوند، با هماهنگی اداره کل دادگستری استان برخورد می‌شود.

بهداد از هم استانی‌ها خواست از خرید گوشت‌های چرخ کرده فله‌ای و غیربهداشتی، خودداری کرده و سلامت خود و خانواده‌شان را به خطر نیندازند.

وی همچنین به تولید و عرضه کنندگان مواد و فراورده‌های خام دامی، گفت: تولید کنندگان موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت کرده و سود و منفعتِ خود را با سلامت مردم معاوضه نکنند.

بهداد خاطرنشان کرد: ماه رمضان سال گذشته در طرح تشدید نظارت اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، ۳۸ پرونده قضایی تشکیل و حدود ۸۰ تن مواد و فرآورده های خام دامی غیربهداشتی و فاسد معدوم شد.

وی در پایان از مردم خواست تا در تهیه فرآورده‌های خام دامی دقت بیشتری داشته باشند و حتما به تاریخ تولید و بسته بندی آن‌ها توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی در شهرستان‌ها اطلاع دهند تا توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد پیگیری و در صورت لزوم برخورد قانونی و لازم با متخلفان انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا