سامانه بارشی از اواخر پنجشنبه وارد آذربایجان شرقی می شود

ارک خبر- معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی از اواخر پنجشنبه به استان هوا تا شنبه بارانی می شود.
سامانه بارشی از اواخر پنجشنبه وارد آذربایجان شرقی می شود
محمد اشجعی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت اصلی این سامانه روز جمعه آینده است و موجب ابرناکی و بارش متناوب گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش خواهد شد.
وی اظهار داشت: وزش تندبادهای لحظه ای و کاهش نسبی دما از تاثیرات این سامانه در استان بوده و احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد، اصابت صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و کاهش دید از مخاطرات جوی این سامانه است.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی توصیه کرد، اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث و خسارت های احتمالی به عمل آید.
اشجعی، ادامه داد: هم اکنون بناب با ۲۳ و سراب با ۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۱۳ درجه بالای صفر است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا