سخنگوی کرملین: آمریکا مقصر تصمیم ایران در مورد برجام است

ارک خبر- سخنگوی کاخ کرملین، آمریکا را مقصر اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات خود در برجام دانست.
سخنگوی کرملین: آمریکا مقصر تصمیم ایران در مورد برجام است
به گزارش ایرنا به نقل از مسکو تایمز، ‘دیمیتری پسکوف’ امروز(چهارشنبه) گفت: ‘ولادیمیر پوتین’ رئیس جمهوری روسیه بارها در مورد پیامدهای خروج آمریکا از برجام سخن به میان آورده بود. اکنون شاهد این پیامدها هستیم.
وی افزود: روسیه خواهان حفظ توافق هسته ای است و اینکه دیپلمات های روسیه هر کاری بتوانند در مذاکرات با مقامات اروپایی انجام می دهند تا بتوانند برجام را حفظ کنند.
پسکوف در پاسخ به سئوالی در این رابطه که آیا مسکو آماده پیوستن به دیگر کشورها در اعمال تحریم های جدید علیه ایران به دلیل عدم اجرایی یکسری تعهداتش در قبال برجام است یا نه گفت: اکنون لازم است با جدیت شرایط را تجزیه و تحلیل کنیم و در این رابطه تبادل دیدگاه داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران امروز در واکنش به اقدام امریکا در خروج از توافق هسته ای و بازگرداندن تحریم ها از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت ۶۰ روز خبر داد و گفت: اگر اروپایی ها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز برمی گردیم ولی اگر در پایان ۶۰ روز به نتیجه ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم.
پیش از آغاز سخنان رییس جمهوری، سفیران کشورهای عضو برجام شامل آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه امروز به وزارت امور خارجه دعوت و نامه رییس جمهوری اسلامی ایران از سوی سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به آنها تسلیم شد.
همچنین شورای عالی امنیت ملی امروز در بیانیه ای خطاب به کشورهای برجام اعلام کرد: ایران از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا