هلال احمر بدون حضور مردم و داوطلبان معنا و مفهومی ندارد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه : هلال احمر بدون حضور مردم و داوطلبان معنا و مفهومی ندارد.

به گزارش ارک خبر ؛ دکتر محسن مومنی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر برگزار شد ،  با اشاره به اینکه رشد و پوپایی این  نهاد مردمی برای امدادرسانی به جامعه حادثه دیده بدون حضور مردم امکانپذیر نیست ، خاطرنشان کرد : هلال احمر بدون مردم معنا و مفهومی ندارد .

وی با اشاره به نقش رسانه های جمعی در افزایش آگاهی عمومی و ارتقاء فرهنگ آمادگی در برابر حوادث و سوانح افزود: در سیل فروردین ماه امسال که چندین استان کشور را تحت تاثیر خود قرار داد ،، اطلاع رسانی مناسب رسانه ها موجب شد تا کمک های نقدی و غیر نقدی نسبت به زلزله کرمانشاه افزایش یابد و ۸۰ درصد لوازم اهدایی مردم به هموطنان سیل زده اجناس نو و قابل استفاده است .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش آموزش در زمینه مقابله موثر با حوادث و سوانح گفت : جمعیت هلال احمر برنامه هایی را برای افزایش آمادگی جامعه برای مقابله با حوادث غیر مترقبه دارد چراکه مردم باید فراگیرند که برای جلوگیری از بروز حوادث چه کارهایی انجام دهند و در صورت وقوع حوادث چگونه عمل کنند


وی با بیان اینکه در صورت آگاهی مردم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، میزان خسارت ها کاهش و درصورت آگاه نبودن و دست زدن به اقدام های مخرب، خسارات جبران ناپذیری به جامعه تحمیل می شود، اظهارداشت : در این راستا برگزاری مانورهای عملیاتی در قالب طرح های امداد و نجات برای مردم و نیز نجاتگران از اهمیت بسزایی برخوردار است.
دکتر مومنی حفظ آرامش برای انجام اقدامات موثر در حوادث غیر مترقبه و شرایط بحرانی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان ساخت : در چنین مواقعی ذهن مردم باید با اخبار صحیح پر شود زیرا انتشار اخبار غیر واقعی به توسعه دامنه بحران کمک می کند و کار را برای امدادرسانی دشوار می سازد و این کار مهمی است که از رسانه ها در این شرایط انتظار می رود.
وی آمادگی جمعیت هلال احمر استان اصفهان برای آموزش خبرنگاران جهت قرارگرفتن در تیم های واکنش سریع به منظور تهیه اخبار و گزارش حوادث غیر مترقبه را اعلام کرد و گفت: قرارگرفتن افراد در تیم های واکنش سریع تابع شرایط خاصی است که افراد باید آموزش ها و مراحل اداری مرتبط را پشت سربگذارند.

وی با اشاره به اینکه این جمعیت برای امدادرسانی به سیل زدگان اخیر نیازمند کمک های نقدی و غیر نقدی در داخل و خارج کشور بود، تصریح کرد: در چنین شرایطی حساب های کاربری جمعیت هلال احمر ایران در خارج از کشور به دلیل اعمال تحریم های آمریکا بسته شد و آمریکایی ها حتی اجازه ندادند کمک رسانی هموطنان خارج از کشور و سایر ملت ها از طریق صلیب سرخ انجام شود .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پایان ارزش کمک های غیر نقدی که تاکنون توسط جمعیت هلال احمر استان به مناطق سیل زده ارسال شده است را ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۱۴ میلیارد ریال کمک های نقدی نیز از طریق واریز به صندوق های جمعیت هلال احمر و دستگاه های کارتخوان جمع آوری شده است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا