نمایشگاه عکس «مراغه از دیروز تا امروز» برپا شد

ارک خبر- نمایشگاه عکس «مراغه از دیروز تا امروز» در مجتمع فرهنگی هنری استاد نیکخوی این شهرستان برپا شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه با هدف بیان مصور تاریخ مراغه در طول دهه های گذشته و اخیر در معرض دید علاقه مندان به تاریخ و هنر قرار دارد.
احمد دادرس فیاض افزود: در این نمایشگاه، تعداد ۴٧ قطعه عکس در زمینه معرفی آثار باستانی، فرهنگ بومی و زندگی اجتماعی مراغه در زمان گذشته و حال به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه از آرشیوهای عکس اصغر محمدزاده و آثار فرشید ضیاالملکی از هنرمندان جوان شهرستان است.
دادرس فیاض اضافه کرد: در این نمایشگاه هنری، سعی شده با تطبیق زاویای دید خلاقانه و فرهنگ فولکلور اجتماعی مردم، ابعاد زیبایی از شهر مراغه را پیش روی بازدیدکنندگان گشوده شود.
وی گفت: برپایی این نمایشگاه عکس و سایر نمایشگاه های فرهنگی و هنری از هنرمندان جوان و خلاق این شهرستان، زمینه ساز رشد و تعالی هنری و شناساندن هویت فرهنگی و تاریخی این شهرستان خواهد بود.
وی افزود: نمایشگاه عکس «مراغه از دیروز تا امروز» به مدت یک هفته در نگارخانه استاد نیکخوی مجتمع فرهنگی هنری عبدالقادر مراغی، پذیرای علاقه مندان به فرهنگ و هنر است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا