دانشگاه تبریز در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت

دانشگاه تبریز بر اساس رتبه بندی جدید لایدن در سال ۲۰۱۹ در میان مؤثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه رتبه‌بندی لایدن مبتنی بر داده‌های کتاب‌شناختی است که از وب او ساینس دریافت می‌شود، اظهار داشت: رتبه بندی سال ۲۰۱۹ لایدن براساس داده‌های دوره زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ و مبتنی بر مقالات انتشار یافته در مجلات وبگاه علوم انجام شده است.

اصغر عسگری افزود: لایدن در رتبه بندی جدید خود در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا نام ۲۶ دانشگاه ایران را در لیست خود قرار داده که دانشگاه تبریز در رتبه ۱۰ ام قرار گرفته است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز ادامه داد: براساس این رتبه بندی ۲۶ دانشگاه ایران در میان ۹۶۳ مؤسسه آموزش عالی برتر جهان قرار دارند که از دانشگاه‌های ایران، دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، شیراز و تبریز به عنوان ۱۰ دانشگاه ممتاز در زمینه تأثیر علمی شناخته شده‌اند.

گفتنی است، در این رتبه‌بندی، دانشگاه هاروارد برترین مؤسسه آموزش عالی جهان شده است و دانشگاه شانگهای و تورنتو نیز به ترتیب دومین و سومین جایگاه این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا