ثبت نام درصدور کارت هوشمند ملی کافی است

مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی گفت: ثبت نام کارت هوشمند ملی کافی است و همین ثبت نام به منزله دریافت کارت هوشمندی ملی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جودی مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی استان، بمناسبت سی ام اردیبهشت، روز ملی جمعیت گفت: ثبت نام کارت هوشمند ملی کافی است و همین ثبت نام به منزله دریافت کارت هوشمندی ملی است.

مدیر کل ثبت احوال استان،  گفت: بحث کارت هوشمند ملی که ماه‌ها طول کشیده است بدلیل است که هنوز مشکلات صدور کارت حل نشده و موقع ثبت نام در سامانه کارت هوشمند ملی، کد پیگیری که به اشخاص داده می‌شود به منزله دریافت کارت هوشمند ملی است و کارت‌های قدیمی غیر هوشمند از اول خرداد ۹۸ اعتبار ندارند.

مدیر کل ثبت احوال استان با بیان اینکه هفتاد درصد جمعیت کشور در حال حاضر فعال هستند که بهترین وضعیت ممکن است و ممکن است با روند فعلی تا بیست سال آینده این میزان برعکس (یعنی این میزان جمعیت غیر فعال) شود، افزود: در دهه شصت، نرخ رشد جمعیتی کشور ۴ بود، اما امروزه به ۱ رسیده است پس اگر آینده نرخ رشد جمعیت کنترل نشود و نسبت به این موضوع توجه کافی نداشته باشیم قطعآ به سمت خطا می‌رویم.

احد جودی، در مورد آمار‌های جمعیتی استان گفت: بر اساس گزارش آماری میزان ولادت در سال ۹۷ کشوری، در بحث ولادت استان آذربایجانشرقی در رتبه ۲۳، فوت، در رتبه سوم، در بحث ازدواج رتبه ۱۷ و در بحث طلاق هشتم کشور هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث نرخ رشد طبیعی جمعیت استان با ۹۸ دهم درصد رتبه ۲۴ کشوری بوده و تنها در سال ۹۷ با سه و نیم درصد کاهش ازدواج و یازده درصد طلاق افزایش داشته است و سطح ولادت تغییری نکرده، اما سطح فوت استانی ۳ درصد افزایش داشته است یعنی وضعیت ولادت کم و وضعیت فوت زیاد شده است.

علیار راستگو، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجانشرقی نیز گفت: آمار جمعیتی استان قابل تحلیل و رسیدگی است و در این بحث سبک زندگی و رژیم غذایی افراد خیلی موثر است و لازمه اش برگزاری جلسات تخصصی متعددی است تا از نظرات صاحبنظران استفاده شود تا راهکار‌های لازم عملی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا