آموزش و پرورش استان اصفهان ۱۶ هزار نفر کمبود نیرو دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان :

آموزش و پرورش استان اصفهان ۱۶ هزار نفر کمبود نیرو دارد

به گزارش ارک خبر: محمد اعتدادی مدیرکل آموزش وپرورش استان اصفهان در نشست خبری بااصحاب رسانه با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده با کمبود ۱۶ هزار معلم روبه‌رو هستیم، گفت: این میزان کمبود نیرو در آموزش و پرورش استان در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز امیدواری کرد در سال آینده از نیروهای جدید در آموزش و پرورش استفاده شود تا بازنشستگان بیش از این درگیر فعالیت نشوند.

اعتدادی با بیان اینکه پیش ثبت نام کتب درسی از یک ماه گذشته آغاز شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۴۷۹ هزار و ۴۹ نفر دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، ۲۰۸ هزار و ۴۴۲ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۷۸ هزار و ۲۸۵ نفر در متوسطه دوم در حال تحصیل هستند. و با اضافه شدن ۵ هزار و ۵۳ دانش‌آموز استثنایی، دانش‌آموزان از راه دور و پیش‌دبستانی‌ها این تعداد به بیش از ۹۲۰ هزار نفر می‌رسد، ۵۲ هزار و ۸۶۰ دانش‌آموز اتباع در ایران تحصیل می‌کنند که ۷۰ درصد آن‌ها در مقطع ابتدایی هستند.

وی با اشاره به سامانه سناد بیان داشت: ثبت نام در مدارس شاهد و در تاریخ‌های مشخص شده از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: ثبت نام در این سامانه مطابق برنامه زمانی اعلام‌شده است و والدین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ۱۷-۱ خرداد، متوسطه اول ۱۴-۱ تیرماه و متوسطه دوم ۲۱-۵ تیرماه می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت شخصت جهت رتبه‌بندی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: هیچ‌کدام از مدارس اعم از عادی، هیأت‌امنایی و شاهد به‌جز حق بیمه و وجه کتب درسی نباید هزینه‌ای از والدین دریافت کنند

وی یادآور شد: ۸۹ مدرسه و ۷۰۰ کلاس خطرآفرین در استان وجود دارد و ۹ هزار و ۴۸۶ کلاس باید تخریب و بازسازی شوند، بر اساس آخرین گزارش اداره نوسازی مدارس ۳ درصد مدارس نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارند و سیستم گرمایشی ۱۱ هزار و ۲۱۰ کلاس ایمن‌سازی شده است، ۲ هزار و ۷۰ کلاس دو نوبته در استان داریم که خیرین کمک می‌کنند تا کسری فضای آموزشی جبران شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا