فراخوان شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت: دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی، فراخوان شرکت در نهمین دوره این جشنواره را با معرفی ۱۲ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» منتشر کرد.

شهرام خدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین برگزار می‌شود.

خدایی افزود: در فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است که دردو بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.

وی در مورد نحوه شرکت در جشنواره خاطر نشان کرد: کودکان برای شرکت در بخش «کودک»، می‌توانند به یکی از دو شیوه‌ «ترسیم نقاشی» و «ارسال فیلم موبایلی» اقدام کنند.

 خدایی افزود: همچنین کودکان با کشیدن نقاشی از جذاب ‌ترین بخش مورد علاقه کتاب در برگه‌های مسابقه که توسط کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور توزیع می‌شود و یا ارسال یک فیلم موبایلی، شامل معرفی کتاب و یا خواندن بخش‌های جذابی از کتاب، در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد:علاقه‌مندان در بخش «نوجوان» نیز می‌توانند به دو شیوه ترسیم نقاشی از جذاب ‌ترین بخش کتاب در برگه‌های مسابقه نقاشی و پاسخ گویی به سئوالات چهار گزینه‌ای به صورت مکتوب و الکترونیکی بر اساس کتاب‌های معرفی شده در جشنواره و همچنین ارسال یک فیلم موبایلی، شامل معرفی کتاب دلخواه اعم از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با موضوع در جمع یا گروه‌های مختلف دوستان، خانواده، از طریق سایت در این جشنواره شرکت کنند.

خدایی گفت:همچنین بر اساس فراخوان منتشر شده علاقه‌مندان به شرکت در بخش «جوان و بزرگسال»می‌توانند از سه شیوه مطالعه کتاب‌های معرفی شده، ارسال فیلم موبایلی از معرفی کتاب دلخواه و یا ارسال معرفی کتاب دلخواه از طریق سایت اقدام کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت: برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از آنها تجلیل می شود.

علاقمندان برای دریافت فایل کتاب‌هابه آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه و یا جهت دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

شرکت کنندگان علاوه بر ارسال آثار از طریق الکترونیک، آثار مکتوب خود را به نزدیک‌ ترین کتابخانه عمومی محل زندگی شان تحویل دهند.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سه دوره ششم، هفتم و هشتم متولی برگزاری این جشنواره بود. در دوره ششم بیش از ۲۳۸ هزار نفر، در دوره هفتم ۶۴۸ هزار و ۲۲۸ نفر و در هشتمین دوره که سال گذشته برگزار شد با رشدی ۳۲ درصدی، ۸۵۸ هزار ۶۹۵ نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا