آموزش حقوق شهروندی برای اقشار مختلف مردم ضروری است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت توجه به حقوق شهروندی گفت: آموزش حقوق شهروندی برای اقشار مختلف مردم ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز یکشنبه در دیدار هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با وی در تبریز با بیان اینکه صلاحیت علمی و اخلاقی متقاضیان وکالت باید از سوی کانون وکلای دادگستری تأیید شود، گفت: این موضوع جز با برگزاری آزمون تخصصی میسر نیست.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه با هدف آموزش حقوق شهروندی ضروری است، گفت: هماهنگی برای ایجاد واحد درسی حقوق شهروندی در دانشگاه‌های استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر اینکه وکالت شغلی تخصصی است، گفت: هر شخصی که فارغ‌التحصیل رشته حقوق باشد نمی‌تواند عنوان مقدس وکالت را با خود به همراه داشته باشد. به تناسب آشنایی مردم یک جامعه با حقوق و تکالیف خود و همچنین استفاده از وکلای متبحر، میزان مشکلات اجتماعی و بخصوص جرایم آن جامعه کاهش می‌یابد.

پورمحمدی در خصوص کانون وکلای دادگستری استان نیز گفت: این کانون از سال‌های گذشته تاکنون فعالیت‌های بسیار خوبی داشته و امیدوارم فعالیت‌های کاربردی این مجموعه با هدف گسترش فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه قانون‌گریزی در جامعه نتیجه بی‌توجهی به حقوق است، گفت: توجه به حقوق و نهاد وکالت از مهم‌ترین شاخصه‌های مدنیت در جوامع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا