کشتار دام و طیور منطبق با استانداردها نباشد، جرم است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: چنانچه کشتار دام و طیور منطبق با استانداردها نباشد جرم محسوب شده و با همکاری نیروی انتظامی برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه کمیته استانی ساماندهی امور کشتارگاه‌های دام استان با بررسی آخرین وضعیت کشتارگاه‌های شهرستان‌ها، اظهارکرد: در کشتارگاه‌های مجاز سلامت دام حین و بعد از کشتار مورد بررسی واقع می‌شود ولی در کشتارگاه‌های غیرمجازی که مورد تایید دامپزشکی نیست این امر اتفاق نمی‌افتد و سلامت دام ذبح شده دارای تردید بوده و مصرف دام‌های آلوده و ناسالم باعث بروز بیماری‌های مختلفی در مصرف کننده می‌شود که در پاره‌ای از موارد چون تب کریمه کنگو مرگ مصرف کننده را به دنبال دارد.
 وی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در سرمایه گذاری کشتارگاه و صنعت‌های وابسته به آن، افزود: نباید کشتارهای غیرمجاز باعث تعطیلی کشتارگاه‌های فعال و دارای مجوز بشوند.
همچنین در ادامه این جلسه مدیرکل دامپزشکی با ارائه مهمترین اقدامات انجام یافته در خصوص کشتارگاه‌های دام، از تعطیلی و پلمب ۱۴ باب کشتارگاه سنتی در سطح استان خبرداد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا