برخورد قضات باید اصلاحی باشد

خبرگزاری ارک: سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخورد و نگاه قضات با مردم اصلاح گونه باشد.

به گزارش  مهر، غلامحسین محسنی اژه ای، ، در آئین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری گلستان، گفت: باید با نگاه اصلاح گونه با مردم برخورد کرد نه صرفا مجازات، اما مجازات هم در جای خود باید با قاطعیت اجرا شود.

وی افزود: مردم هر جا به میدان آمدند مشکلات را مرتفع کردند، لذا می توان با کمک مردم در همه عرصه ها موفق بود.

وی تصریح کرد: باید به مردمی که نه زبان گفتن دارند، نه پای قدم برداشتن و نه پول برای وکیل دارند، خدمتی بیش از گذشته داشت.

محسنی اژه ای گفت: کسانی که به دادسراها می آیند، مشکلات فراوان دارند، لذا باید با برخورد مناسب مشکلات آن ها را کاهش دهیم نه این که بر مشکلات آنان بیافزاییم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات استان گلستان بحث مواد مخدر است که در این راه باید با نگاه فرهنگی و همچنین مقابله قاطعانه، برخورد داشت.

محسنی اژه ای با بیان این که مشکل دیگر گلستان، تعرض به عرصه های منابع طبیعی است، ادامه داد: نمی گوییم که از منابع طبیعی نباید استفاده کرد، ولی باید در چارچوب قانون و با رعایت الزامات باشد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) نکته های مهمی را در بخش مدیریت تذکر دادند و مسئولان کشور مامور تکلیف این نکات هستند.

وی با بیان این که حضور مسئولان در نشست ها باید باعث وحدت، توسعه و پیشرفت شود، گفت: این جلسات فضای خوبی است تا مسئولان کشوری با مشکلات استان ها آشنا شوند.

سخنگوی قوه قضائیه، با تقدیر از عملکرد احمد فاضلیان، گفت: با نقطه مطلوب در بخش قضایی فاصله زیادی داریم و باید با همدلی و هم زبانی این فاصله را کمتر کنیم.

وی ادامه داد: هادی هاشمیان از سال ۷۱ فعالیت خود را آغاز کرده و پله پله مراحل پیشرفت را طی کرده است.

وی بیان کرد: وی باید از نظرات نخبگان و مسئولان استان مشتورت بگیرد و این مشاوره منافاتی با استقلال قاضی ندارد.

در این آئین، هادی هاشمیان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی و رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان ساری به سمت رئيس شعبه اول دادگاه تجديدنظر و رئيس كل دادگستری استان گلستان منصوب شد و از زحمات احمد فاضلیان تقدیر به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا