رونمایی از ۲۱ نقشه زمین شناسی در تبریز

از ۲۱ نقشه زمین شناسی کاربردی در تبریز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

رونمایی از ۲۱ نقشه زمین شناسی در تبریز

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سرتیپی رئیسسازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال باختری کشور گفت: این نقشه‌ها در سال ۹۷ برنامه ریزی و تهیه شده و امسال نیز ۲۳ نقشه جدید هم تولید میشود که پایه و اساس توسعه پایدار استان خواهند بود.

وی با انتقاد از بی رغبتی دستگاه‌های اجرایی در خصوص استفاده از این نقشه‌ها افزود: تمامی مطالعات پایه زمین شناسی در سه استان اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در این سازمان انجام شده است با این حال تقریبا در هیچ یک از عملیات عمرانی و توسعه‌ای از آن‌ها استفاده نمیشود.

وی ادامه داد: داده‌های ژئوتکنیکی هم که به صورت موردی در ادارات برای هر طرح عمرانی جمع آوری میشود طبقه بندی و نکهداری نمی‌شود به همین دلیل در آینده نیاز به دوباره کاری خواهد بود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: بی توجهی به چنین نقشه‌هایی سبب توسعه شهری مانند تبریز در مجاورت و روی گسل شمال شهر شده است.

رحمتی افزود: احداث راه‌ها، استقرار زیرساخت‌ها و جانمایی تاسیسات در ابعاد کلان بدون در نظر گرفتن داده‌های زمین شناسی، نه تنها تلفات جانی و خسارات مالی به بار می‌آورد بلکه هزینه‌های گزافی برای بازسازی تحمیل می‌کند به همین دلیل لازم است به صورت قانونی مصوبه‌ای برای اجباری شدن پیوست زمین شناسی هر طرح داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا