حضور پرشمار گردشگران در آذربایجان شرقی

 استان آذربایجان شرقی در این روزها با هوای مناسبت و دارا بودن جاذبه های گردشگری و طبیعی، پذیرای گردشگران پرشماری است.

به گزارش خبرنگار مهر، با فرا رسیدن عید سعید فطر و همزمانی آن با آستانه فصل تابستان، عده ای از هموطنان اقدام به مسافرت کردند که انتخاب برخی از آنها استان آذربایجان شرقی بوده و این خطه نیز آماده پذیرایی از گردشگران شده است.

محورهای مواصلاتی استان آذربایجان شرقی در این ایام تعطیل، با افزایش تردد مواجه است و بسیاری از هموطنان، مناطق مختلف خطه آذربایجان را برای گردش انتخاب کرده اند.

آمادگی ۱۴۰ مرکز اقامتی در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: آذربایجان شرقی با ۱۴۰ مرکز اقامتی در قالب ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت اعلام آمادگی کرده است.

مرتضی آبدار، گفت: راهنمایان گردشگری در حوزه استقرار در مراکز اطلاع رسانی موقت و دائم حضور دارند و استان آمادگی کامل را برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶ هزار نفر در اولین روز تعطیلات عید فطر از موزه ها و مسجد کبود تبریز بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: مسجد کبود تبریز با هزار و ۷۰۰ بازدید در صدر بازدیدهای گردشگران در نخستین روز از تعطیلات عید فطر قرار دارد.

پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی تردد

رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار مهر از افزایش تردد در محورهای این استان خبر داد و گفت: حضور حداکثری تیم های پلیس راه استان در محورهای مواصلاتی استان جزو برنامه های ماست.

رضا کریمی نژاد افزود: پیش بینی می شود ترددها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، به طوری که در محورهای اهر – تبریز، اهر – کلیبر، اهر – مشکین شهر، تبریز – ارومیه، تبریز – جلفا و صوفیان افزایش حجم تردد را شاهد هستیم.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی به رانندگان توصیه کرد سرعت مطمئنه را در مسیرهای تردد لحاظ کنند و با سرعت مجاز اقدام به رانندگی کرده و کمربند ایمنی را بسته نگهدارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا