تن پوش توانبخشی اطفال فلج در تبریز رونمایی شد

ارک خبر- برای نخستین بار در کشور، تن پوش توانبخشی ویژه کودکان فلج مغزی و جسمی – حرکتی در تبریز رونمایی شد.

به گزارش یکشنبه ایرنا، طراح و تولید کننده تن پوش توانبخشی کودکان فلج مغری و جسمی – حرکتی در جمع خبرنگاران گفت: این تن پوش، یکی از موثرترین رویکردها در توانبخشی کودکان فلج مغزی و جسمی – حرکتی است که متاسفانه کشور ما تاکنون از آن محروم بود.

رضالو افزود: دانش فنی تولید تن پوش توانبخشی تنها در اختیار چند کشور بود و با توجه به اعمال تحریم ها علیه ایران، دانش فنی آن در اختیار ایران قرار نمی گرفت و با وجود تلاش های متعدد شرکت های مختلف از جمله شرکت های آمریکایی، از انتقال دانش تولید تن پوش توانبخشی امتناع می کردند.

وی گفت: از این رو دست به کار شده و با انجام مطالعات و تحقیقات متعدد، به دانش تولید تن پوش توانبخشی کودکان فلج دست یافتیم.


به گفته رضالو، با این دستاورد، کشورمان به پنجمین کشور دارنده دانش فنی تولید تن پوش توانبخشی تبدیل شد و امروز با تولید این نوع تن پوش، گام بلندی برای توانبخشی و بهزیستی کودکان فلج برداشته شده است.


طراح و تولید کننده این تن پوش ویژه توانبخشی کودکان فلج مغز: و جسمی – حرکتی یادآوری کرد: تن پوش توانبخشی شامل قفس عنکبوتی و لباس فضایی است و فرآیند توانبخشی آن با تمرینات ۳۴ هفته ای کودک انجام می شود تا جایی که کودک فلج در این مدت، قابلیت ایستادن، قدم برداشتن و نشستن را بدست می آورد.

رضالو افزود: این تن پوش با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان و در مدت یک سال از صفر تا ۱۰۰ بومی سازی شده و با یک دهم قیمت نمونه آمریکایی یعنی ۳ تا ۴ میلیون تومان عرضه می شود.


مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی هم گفت: در استان سالانه یکهزار و ۳۰۰ کودک معلول متولد می شود که ۲۰ درصد آنها مشکلات جسمی و حرکتی دارند و با طراحی و تولید تن پوش توانبخشی، قطع یقین می توان به این کودکان کمک بزرگی کرد.

محسن ارشد زاده افزود: تدابیری هم اندیشیده شده تا با ارائه تسهیلات بانکی، این تن پوش به تولید انبوه برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا