۱۰۵ هزار گردشگر در ایام تعطیلات فطر در آذربایجان شرقی اقامت کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال گردشگران از دیدنی های این استان، گفت: ۱۰۵ هزار گردشگر در ایام تعطیلات فطر در این استان اقامت کردند.

به گزارش ایرنا، “مرتضی آبدار” روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این تعداد از گردشگران در مراکز اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها، اقامتگاه های بومگردی، مراکز وابسته به آموزش و پرورش، مهمانسراهای ادارات و کمپ های گردشگری اقامت کردند.

وی ادامه داد: با فرا رسیدن نیمه خرداد ماه، شاهد آغاز بهار گردشگری آذربایجان شرقی هستیم، بطوری که در تعطیلات عید سعید فطر بازدید های چشمگیر گردشگران از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان آغاز می شود.

وی همچنین به بازدید ۳۵ هزار گردشگر از موزه ها و اماکن دارای بلیط فروشی زیر پوشش میراث فرهنگی استان در تعطیلات عید فطر، اشاره کرد و افزود: در تعطیلات عید سعید فطر کلیسای سنت استپانوس با ۱۴ هزار بازدید در صدر اماکن پربازدید استان قرار گرفت.

آبدار به سایر اماکن پربازدید استان اشاره کرد و گفت: در تعطیلات عید سعید فطر، مسجد کبود با ۶ هزار بازدید، موزه مشروطه با پنج هزار بازدید و موزه قاجار با چهار هزار بازدید به ترتیب جزو اماکن پربازدید استان قرار گرفتند.

تا کنون یک هزار و ۷۵۶ اثر در آذربایجان شرقی در حوزه میراث غیرمنقول، ناملموس و طبیعی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آذربایجان شرقی با داشتن ۲۳ موزه، قطب موزه داری کشور به شمار می رود و از این تعداد ۱۹ موزه در تبریز قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا