سامانه پایش برخط آلایندگی صنایع آذربایجان شرقی ۱۰ برابر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: طی پنج سال اخیر تعداد سامانه های پایش برخط آلایندگی صنایع و واحدهای تولیدی استان ۱۰ برابر شده است.

حمید قاسمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در حالی که تا سال ۱۳۹۲ تعداد این سامانه ها چهار واحد بود این تعدادهم اکنون به ۴۰ واحد افزایش یافته و میزان آلایندگی های واحدهای مزبور به صورت لحظه ای رصد و محاسبه می‌شود.

وی افزود: طبق این پایش ها در سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ ساعت پایش شبانه به انجام رسید و اخطارهای لازم برای واحدهای آلاینده صادر شد و اقدامات حقوقی نیز در این رابطه برای تعداد ۷۵ واحد صورت گرفت.

قاسمی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۵۳ واحد صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی به دلیل آلایندگی بیش از حد مجاز اخطار گرفته و تعداد ۲۳ واحد نیز پلمب شده است.

وی اضافه کرد: تمام واحدهای صنعتی و تولیدی در مرحله ساخت و بهره‌برداری دارای ظرفیت آلایندگی هستند و اگر به قوانین و مقررات محیط زیست تمکین نشود با برخورد جدی روبرو خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از استقرار تعداد ۱۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوای تبریز خبر داد و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته و بر مبنای ایستگاه‌های سنجش آلودگی بیشترین میزان و عامل آلاینده‌ها در این کلان شهر مربوط به خودروها است.

قاسمی تولید زباله روزانه در آذربایجان شرقی را دو هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و با تاکید بر موضوع رسیدگی به پسماندها توسط دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری‌ها، گفت: برای این منظور وظایف هر یک از دستگاه‌های مختلف تعریف شده است.

وی به طرح ایجاد سوخت با کیفیت و توزیع آن در تبریز اشاره کرد و گفت: اکثر آلودگی به خودروها و مساله سوخت مربوط است که در این زمینه با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از سال ۹۲ اقدام به توزیع و تولید سوخت با کیفیت شده که نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا