مقام قضایی: اخذ وجه در مدارس دولتی غیر قانونی و ممنوع است

معاون قضایی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: اخذ هر گونه وجه نقد هنگام نام نویسی و یا گرفتن کارنامه از اولیای دانش آموزان در مدارس دولتی غیر قانونی و ممنوع است.

به گزارش ایرنا، بابک محبوب علیلو روز پنجشنبه در نشست بررسی مسایل و موضوعات مرتبط با پرداخت شهریه ها و دریافت وجه و کمک های مردمی توسط مدارس و مراکز آموزشی استان، با اشاره به مشکلات دانش آموزان هنگام ثبت نام در مدارس و فشار اقتصادی بر اولیا، بر ارایه راهکارهای عملیاتی با هدف کاهش فشار اقتصادی بر والدین دانش آموزان تاکید کرد.

وی بر عدم تحمیل هزینه های فوق برنامه برای دانش آموزان بدون تمایل و اراده اولیا در تمام مدارس اعم از دولتی و غیردولتی تاکید و اضافه کرد: استفاده از اهرم های نظارتی در ارزیابی عملکرد مدارس غیرانتفاعی، گسترش نشاط اجتماعی میان دانش آموزان به ویژه در حاشیه شهر و اولیای این دانش آموزان و استفاده از ظرفیت خیرین در حل مشکلات دانش آموزان مناطق محروم مورد تاکید مسئولان دولتی و قضایی است.

محبوب علیلو از بازدید دوره ای مسئولین قضایی و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در آینده از مدارس خبر داد.

وی با انتقاد از اخذ شهریه های نامتعارف در مدارس غیردولتی، اظهار داشت: برای اجتناب از هرگونه سوء استفاده باید کف و سقف شهریه های قابل وصول از اولیای دانش آموزان تعیین شده و در این راستا نظارت مستمر از سوی اداره کل آموزش و پرورش و شورای نظارت بر مدارس غیردولتی صورت گرفته است تا وجوهی خارج از مقررات و نامتعارف از مردم اخذ نشود و با تخطی کنندگان از مقررات به جد برخورد قانونی شود.

محبوب علیلو از اولیای دانش آموزان درخواست کرد در هنگام امضای قرارداد موقع ثبت نام در مدارس غیردولتی دقت لازم را به عمل آورند تا هزینه های نامتعارف در قالب قرارداد به آنها تحمیل نشود.

به گزارش ایرنا، معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان نیز در این نشست، ممانعت والدین و سرپرستان قانونی از ادامه تحصیل دانش آموزان را از مصادیق کودک آزاری اعلام کرد و بر کنترل ورود و خروج افراد غیرمرتبط به مدارس تاکید کرد.

علی نواپور، مکان یابی و جانمایی مناسب مدارس به ویژه مدارس غیرانتفاعی با هدف جلوگیری از ایجاد ترافیک در سطح شهرها، اقدامات لازم جهت پیشگیری از وقوع سرقت های احتمالی از مدارس در تعطیلات تابستان، بیمه حوادث دانش آموزان و حل مشکل تعاونی مسکن فرهنگیان را مورد تاکید قرار داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا