وزیر راه: درصدد تکمیل بزرگراه تبریز – اهر تا پایان سال هستیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: سعی داریم امسال پروژه بزرگراه تبریز- اهر را به اتمام برسانیم و این کار را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در بازدید از جاده تبریز-هریس- اهر در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: این جاده ۹۲ کیلومتر است و یکی از جاده‌هایی خطر خیز محسوب می‌شود، البته خود جاده به تنهایی حادثه ساز نیست، اما بیش از ظرفیت‌های این جاده از آن استفاده می‌شود و مردم باید بیشتر ضوابط رانندگی را مراعات کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۲ کیلومتر از این جاده به بهره برداری رسیده است، گفت: ۳۰ کیلومتر باقی‌مانده است و هدف گذاری این بود که ۲۰ کیلومتر نیز امسال کار شود و ۱۰ کیلومتر باقی مانده در سال بعد اجرایی شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدیدی که از بافت های ناکارآمد تبریز داشته است، گفت: در استان آذربایجان شرقی، تمام محورهای فعالیت ما به گونه‌ای دارای برنامه‌های اجرایی مناسبی است و هم در بحث بازآفرینی شهری، هم بحث تولید و عرضه مسکن و شهرهای جدید، توسعه فرودگاه، احداث اتوبان‌ها، احداث راه آهن، احداث بزرگراه‌ها و احداث راه‌های روستایی روند کار مناسب است.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی دارای ۵۰ محله دارای ظرفیت برای بازسازی و بهسازی فضا است، گفت: تعدادی از این محلات در اولویت هستند و اختیارات بازآفرینی را در ستاد ملی بازآفرینی به استانداران تفویض کرده ایم و بودجه‌ای برای این منظور تصویب شده است.

وی گفت: با حاشیه نشینی ها با اولویت برخورد می کنیم تا سکونتگاه‌های غیررسمی و ناکارآمد را بتوانیم تعیین تکلیف کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی یک قطعه از آزاد راه مرند – بازرگان نیز آغاز شده است، گفت: در سال جاری شاهد سرعت بخشیدن به این پروژه خواهیم بود؛ در مورد راه آهن تبریز نیز سعی می‌کنیم که تا پایان دولت دوازدهم خط تکمیل شود و ما این پروژه را به اتمام خواهیم رساند.

شهرستان هریس با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا