اسناد کاغذی از اول تیر ماه در بیمارستان های آذربایجان شرقی حذف می شود

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح تبادل الکترونیک و سامانه پردازشگر اسناد بستری در استان از حذف نسخ کاغذی در بیمارستان های دولتی و مطب ها خبر داد و گفت: در ۲ ماهی که از اجرای این طرح می گذرد مدت زمان رسیدگی به اسناد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، وحید مجیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به وظایف دولت در اجرای برنامه ششم توسعه و توسعهدولت الکترونیک اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس پنج استان آذربایجان شرقی، اصفهان، گلستان، مازندران و زنجان بهعنوان پایلوت برای اجرای این طرح از سال جاری انتخاب شده‌اند.

وی از حذف کامل نسخ کاغذی در تمام بیمارستان‌های دولتی از اول تیر ماه سال جاری خبر داد و افزود: از ۳۲ بیمارستاندانشگاهی در آذربایجان شرقی ۳۰ بیمارستان به سامانه “سپاس” متصل هستند که اسناد بستری را از اردیبهشت ماه به سامانه ارسال می‌کنند.

مجیدی با بیان اینکه به طور میانگین سالانه حدود ۳۵ هزار سند به بیمه سلامت ارسال می‌شود، گفت: به طور میانگین برای هر سند بین ۱۵ تا ۲۰ برگ کاغذ استفاده می شود که با اجرای این طرح سالانه حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار برگ صرفه جویی میشود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه با اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها مدت زمان رسیدگی به اسناد نیز از ۴۵ روز به ۷۵ ساعت کاهش یافته افزود: در طول دو ماه از اجرای این طرح در استان ۵۸ هزار پرونده به سامانهارسال شده که از این تعداد ۱۳ هزار پرونده رسیدگی شده است.

وی رفع همپوشانی در بیمه ها را از جمله مزایای دیگر این طرح اعلام کرد و گفت: حدود ۲۵۰ مؤسسه در ۱۴ شهرستان استانشامل ۱۰ درصد کل مؤسسات به این سامانه متصل شده اند.

مجیدی همچنین از پرداخت حدود ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات در طول دو هفته خبر داد و افزود: این هفته نیز مطالبات اردیبهشت ماه داروخانه ها را پرداخت می کنیم و در مجموع سه ماه به بیمارستان های دولتی و چهار ماه به بخش خصوصی بدهکار هستیم.

به گزارش ایرنا، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا