۵۰۰۰ شغل در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی ایجاد شده است

معاون مدیریت منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از ایجاد ۵ هزار شغل در بخش کشاورزی در ۴ سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون مدیریت منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در همایش تجلیل از کشاورزان نمونه سال زراعی شهرستان مرند، با اشاره به ضرورت تامین امنیت غذایی اظهار داشت: عملکرد جهاد سازندگی در روستاها نمود پیدا کرده به ویژه در مدیریت مشارکتی موفق عمل کرده است.

علی مختاری افزود: بدون نگاه مدیریت جهادی، امکان رونق تولید و تامین امنیت غذایی وجود ندارد، برای غلبه بر مشکلات اقتصادی نیز باید حمایت و هدایت از سوی جهاد کشاورزی صورت بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی اظهار داشت: علیرغم مشکلات اقتصادی، اما پیشرفت های چشمگیری در رونق تولید اتفاق افتاده است، غلبه بر نیاز کشور برای نهاده های دامی یکی از اولویت های جهاد کشاورزی است.

معاون مدیریت منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی اذعان داشت: تمامی ذخایر مربوط به گندم در کشور به حد کافی موجود است، اما بودجه و منابع بخش کشاورزی باید مدنظر مسئولین قرار بگیرد.

مختاری ادامه داد: ۲۵ درصد شاغلین کشور در بخش کشاورزی است و از حیث تامین غذایی، ۸۵ درصد از بخش کشاورزی تامی ن می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: پیش از این ۳۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به آبیاری نوین بودند اما در ۴ سال گذشته، ۲۰ هزار هکتار در آذربایجان شرقی مجهز به این سیستم شدند که ۵ هزار هکتار آن توسعه ای است.

معاون مدیریت منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در ۴ سال اخیر با توسعه آبیاری نوین بیش از ۵ هزار شغل در بخش کشاورزی استان ایجاد شده و ۱۰۰ هزار تن تولیدات کشاورزی استان افزایش پیدا کرده است.

مختاری در بخش دیگری از توسعه گلخانه ای در استان خبر داد و ابراز داشت: تا سال گذشته ۵۶ هکتار گلخانه در استان داشتیم که در پایان سال گذشته به ۱۵۶ هکتار رسیده و رشد ۱۵۰ درصدی داشته که برای سال جاری ۲۰۰ هکتار نیز برنامه ریزی شده است.

به گفته معاون جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ۱۰۱ میلیارد تومان خط اعتباری برای مکانیزه کشاورزی در سال گذشته تامین و در بین کشاورزان توزیع شد.

پتانسیل های بالای کشاورزی مرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرستان مرند دارای پتانسیل بالای کشاورزی و دامداری و مرغداری است.

منوچهر رحمانی افزود: متوسط تولید گندم در شهرستان مرند از هر هکتار ۳ و نیم تن برداشت است، اما کشاورزی داریم که ۴ برابر برداشت می کند و این تجربه موفق باید به سایر کشاورزان منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: در باغبانی متوسط سیب ۱۵ تن است اما تولیدکنندگان برتر ۱۵۰ تن برداشت می کنند که این فاصله باید جبران شود تا شاهد افزایش تولید و درآمد و اشتغال در بخش کشاورزی باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا