مدیرکل میراث فرهنگی استان: ۳۰ هتل جدید در آذربایجان شرقی در حال ساخت است

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تعداد ۳۰ هتل در بخش زیرساخت های گردشگری این استان در دست ساخت است.

مرتضی آبدار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، چهار هتل ۵ ستاره، هفت هتل ۴ ستاره، ۹ هتل ۳ ستاره، هشت هتل ۲ ستاره و یک هتل ۱ ستاره و یک باب هتل آپارتمان را از هتل های در دست ساخت آذربایجان شرقی توسط بخش خصوصی اعلام و اضافه کرد: با افتتاح و راه اندازی این هتل ها که ۲ هزار و ۲۴۳ اتاق را شامل می شوند، چهار هزار و ۵۸۰ تخت به تخت های اقامتگاهی آذربایجان شرقی افزوده خواهد شد.

وی پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی هتل های در دست ساخت استان را ۶۵ درصد اعلام کرد.

آبدار با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم تعداد ۱۷ هتل به چرخه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی اضافه می شود، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریز های انجام شده تا پایان سالجاری تعداد ۶ هتل از مجموع هتل های در دست ساخت به بهره برداری خواهد رسید.

وی، تبریز و جلفا را دارای بیشترین تعداد هتل های پرستاره در حال ساخت استان اعلام کرد و ادامه داد: در شهرهای میانه و سردرود نیز هتل هایی در این رده ساخته می شود.

آبدار، مجموع پروژه های سرمایه گذاری فعال در بخش هتل داری آذربایجان شرقی را ۶۲ عنوان ذکر و اضافه کرد: حجم سرمایه گذاری در این واحدهای اقامتی گردشگری بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان است.

وی، ساخت هتل، هتل آپارتمان، سفره خانه های سنتی و مدرن، واحدها بوم گردی و مجتمع های بین راهی را در قالب سرمایه گذاری های بخش زیرساختی گردشگری استان برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از صدور تعداد ۱۲۰ موافقت اصولی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان خبر داد که با انجام مراحل اداری و سیر تکاملی آنها می توان به صدور مجوز نهایی حداقل ۷۰ پروژه نیز در این بخش امیدوار شد.

آبدار با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی و مدیریت ارشد آذربایجان شرقی اهتمام و تلاش ویژه ای برای افزایش سرمایه گذاری ها در بخش گردشگری دارند، گفت: بر همین مبنا میزان اعتبارات این بخش نسبت به پنج سال گذشته بیش از ۵ برابر شده است که دستاورد مهمی به شمار می رود.

وی اظهار داشت: با تمام این اوصاف هنوز آذربایجان شرقی در حوزه هتل داری از شهرهایی مثل اصفهان و شیراز و تهران بسیار عقب است و باید بسیج عمومی و همگانی برای جبران این کمبودها از سوی دولت و بخش خصوصی استان صورت پذیرد.

آبدار یادآوری کرد: مجموع تحت های اقامتگاهی آذربایجان شرقی هم اکنون ۱۰ هزار و ۶۸۰ تخت است که در مقایسه با اصفهان که بیش از ۳۳ هزار تخت دارد، گویای بسیاری از واقعیات می باشد.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا