کتاب «سرای انقلاب» در تبریز رونمایی شد

 مراسم رونمایی از کتاب «سرای انقلاب» با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مسجد مقبره این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، کتاب «سرای انقلاب»، نوشته معصومه جعفرزاده با محوریت نقش بازار تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی است.

کتاب سرای انقلاب در ۵ فصل و در مدت ۳ سال نوشته شده است که در چاپ اول، یک هزار و ۲۵۰ نسخه از آن به چاپ رسیده است.
این اثر فرهنگی، اولین کتاب مرجع مکتوب است که خاطرات از ۱۳ نفر از پیشکسوتان و مبارزان تاریخ انقلاب در تبریز در آن ثبت شده و در پنج فصل (فصل اول به صورت کتابخانه ای -فصل دوم تاریخ شفاهی -فصل سوم مربوط شهدای محراب -فصل چهارم مربوط به شهدای ۲۹ بهمن تبریز و فصل پنجم به صورت اسنادی) به رشته تحریر در آمده است.

امام جمعه تبریز در مراسم رونمایی از این کتاب با اشاره به نقش بازار تبریز در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بازار تبریز در دوران انقلاب، نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده است که در این راستا، مردم به ویژه بازاریان نیز به ندای حضرت امام خمینی (ره) و ندای روحانیت پاسخ داده و نقش مهمی را در این راستا ایفا کردند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم یادآوری کرد: در آن ایام، شهید آیت الله قاضی طباطبایی، انقلاب اسلامی را در آذربایجان هدایت و رهبری می‌کرد و اهالی بازار نیز به تبعیت از این روحانی والامقام در میدان حاضر شدند و با کمک و پشتیبانی مالی خود، بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در آن زمان را حل و فصل می‌کردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نقش بازار تبریز در دوران انقلاب اسلامی نقش ستودنی است، ادامه داد: اکنون نیز نقش بازار در وضعیت کنونی نقش مهم و اساسی است که بازاریان می‌توانند با همت خود، در ارتباط با شکوفایی اقتصاد مقاومتی نقش ممتازی ایفا کنند.

مدیر واحد فرهنگ و مطالعات ادبیات پایداری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری هم در این آیین گفت: بینش و دیدگاه نویسنده نسل سومی در نگارش کتاب سرای انقلاب قابل تقدیر و ستودنی است.

محمد قاسمی پور به رونمایی کتاب سرای انقلاب نوشته معصومه جعفرزاده اشاره کرد و گفت: این کتاب یکی از مؤثرترین کتاب‌های حوزه ادبیات پایداری است چرا که توسط یک نویسنده نسل سومی در خصوص وقایع بازار تبریز در دوران انقلاب اسلامی، به مدت سه سال نوشته شده است.

در این مراسم همچنین از تعدادی از مبارزان و پیشکسوتان دوران انقلاب تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا