افزایش تلفات انرژی در برق تبریز توسط ماینرها/ تولید ارز دیجیتال در کارگاه ها متروکه با برق غیر مجاز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز  درباره استفاده از برق برای تولید ارز دیجیتالی هشدار داد و گفت: برخی افراد در کارخانه‌ها و کارگاه‌های متروکه با برق غیر مجاز اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کنند که موجب افزایش تلفات انرژی شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عادل کاظمی در خصوص استفاده از دستگاه های ماینر اظهار کرد: دستگاه‌های ماینر (تولید ارز دیجیتال) دارای توان مصرفی برق در رنج های مختلف تا چندین کیلووات می‌باشند که کاربران این دستگاه ها عمدتا با استفاده از انشعابات غیر مجاز و با استقرار تجهیزات در کارگاه ها اقدام به انشعاب گیری از شبکه برق فشار ضعیف می‌نمایند. 
وی ادامه داد: با توجه به توسعه مراکز ارز دیجیتال که بدون ارائه مجوز، نبود تعرفه خاص و استاندارد های فنی لازم در مدار قرار گرفته اند، شرکت توزیع نیروی برق تبریز را با در پیک تابستان با مشکل جدی مواجه کرده است.
وی ادامه داد: در این راستا طبق دستور توانیر، کارشناسان نسبت به شناسایی و جمع آوری انشعابات غیر مجاز اقدام می نمایند و پس از تعیین تکلیف قانونی، نتیجه اقدامات صورت گرفته به شرکت توانیر گزارش خواهد شد.
کاظمی با اشاره به لزوم کاهش تلفات انرژی الکتریکی تشریح کرد: استفاده از انشعابات غیر مجاز باعث افزایش تلفات انرژی و افت ولتاژ برای مشترکین واقعی می‌شود.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا