آمار حاشیه‌نشینی تبریز واقعی نیست/بافت ناکارآمد تبریزدر حال زایش است

عضو شورای شهر تبریز گفت: ارقام ارائه شده برای حاشیه‌نشینی واقعی نیستند و سال‌های گذشته نیز همین رقم را برای حاشیه نشینی مطرح می کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فریدون بابایی‌اقدم امروز در صدو بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: نقشه‌های محدوده حاشیه‌نشینی تبریز  مورد غفلت قرار گرفته و چندین سال است که نقشه بافت فرسوده تغییری نکرده است.

به گفته وی ارقام ارائه شده برای حاشیه‌نشینی واقعی نیستند و سال‌های گذشته نیز همین رقم را برای حاشیه نشینی مطرح می کردند.

وی ضمن انتقاد از درخواست اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر درخواست از شورا جهت دریافت اراضی ملی گفت: متولی زمین دولت است و نباید از شهرداری درخواست زمین شود.

می‌خواهم بدانم مدیران چقدر به جان انسان‌ها اهمیت می‌دهند؟

محرم محمدزاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تاکنون اقدام شایسته‌ای در خصوص حاشیه‌نشینی از سوی شورا و شهرداری تبریز صورت نگرفته  است.

محرم محمدزاده گفت:  محلات حاشیه‌ای تبریز همچنان با کاستی‌ها مواجه است و متاسفانه نهادهای مرتبط حرکتی اصولی برای رفع این کاستی‌ها انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه جان انسان‌ها ارزشمند بوده و باید به آن بها داده شود، گفت: می‌خواهم بدانم در این کشور مدیران چقدر به جان انسان‌ها اهمیت می‌دهند؟

 بافت ناکارآمد تبریز در حال زایش است

سونیا اندیش، دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه تبریز را  یکی از کلانشهرهایی دانست که بافت فرسوده به موضوع شهرنشینی غلبه کرده است و یکسری بی‌توجهی‌ها باعث شده روز به روز مهاجرت از روستاها به شهر افزایش یاید.

وی با بیان اینکه تبریز شدیدترین ضربه را در این زمینه دیده است، گفت: الان به بافت ناکارآمد رسیدیم که واقعا در حال زایش  بوده و  بافت ناکارآمد اینک  به مرحله اشباع رسیده است.

اندیش یکی از مسائل مطرح در این خصوص را  موضوع تخلفات ساختمانی دانست و گفت: باید مشخص شود متولی توقف این تصرف‌ها کیست.

اشرف‌نیا، دیگر عضو شورا در ادامه اظهار کرد: موضوع بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی چندین سال است که وجود دارد و موضوع بازافرینی اقدامی که اخیرا شروع شده و طبق گفته وزیر ۷هزار واحد مسکن برای تبریز در نظر گرفته شده است.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا