افزایش ساعت فعالیت قطار شهری تبریز

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز و حومه گفت: همزمان با میلاد باسعادت امام رضا(ع) فعالیت قطار شهری تبریز از فردا به بعد از ساعت ۲۰ به ۲۱ افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، سعید بشیریان بناب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با موافقت شهردار تبریز و برای رفاه حال همشهریان و مسافران تبریزی، فعالیت قطار شهری یک ساعت افزایش یافته و همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۶:۳۰ تا ۲۱ است.

وی اظهار داشت: شهرداری تبریز برای هر ساعت افزایش ساعات کاری قطارشهری متحمل هزینه های سنگین می شود که انتظار می رود شهروندان برای سفرهای درون شهری تا حد ممکن از این وسیله حمل و نقل عمومی پاک استفاده کنند.

بشیریان، با بیان اینکه با اتخاذ این تصمیم انتظار می رود بخشی از ترافیک منتهی به ائل گولی تبریز کاسته شود، ادامه داد: طبق روال گذشته جدول زمانبندی جدید حرکت قطارها در تمامی ایستگاه های قطار شهری تبریز نصب شده و مسافران می توانند از طریق این لینک در جریان حرکت قطارها قرار گیرند.

با توجه به حجم وسیع مسافرت های درون شهری تبریز و ضرورت استفاده از سیستم حمل ونقل ریلی در جهت کاهش مشکلات ترافیکی این شهر، برای اولین بار در دی ماه ۱۳۶۹، موضوع مطالعه واحداث قطار شهری در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، ولی با مسکوت ماندن موضوع، بالاخره سازمان قطار شهری تبریز در سال ۱۳۷۹ تأسیس و مطالعات امکان سنجی خطوط قطار شهری تبریز در اواخر سال ۱۳۸۰ آغاز شد.
احداث خط یک قطار شهری تبریز در سال ۱۳۸۱ آغاز شد و در جلسه شصت وپنجم شورای عالی ترافیک، در دی ماه ۱۳۸۵ احداث سایر خطوط درون شهری تبریز وخط حومه ای تبریز – سهند به تصویب رسید که شامل ۴ مسیر به طول ۷۰ کیلومتر با ۷۰ ایستگاه و یک خط برون شهری از تبریز به شهرک سهند به طول حدود ۲۰ کیلومتر است.

در زمان حاضر ۱۲ کیلومتر از ۱۸ کیلومتر خط اول قطار شهری تبریز به ارایه خدمات به مردم مشغول است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا