آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مشکل نیروی انسانی ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امسال ۳۴۰۰ نفر از سیستم آموزش و پرورش استان خارج و ۱۲۰۰ نفر وارد می شود، گفت: کمبود نیروی انسانی احساس می‌شود اما برنامه‌ریزی منسجمی تدوین شده و برای شروع سال تحصیلی از بابت نیروی انسانی مشکلی نخواهیم داشت.

جعفر پاشایی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تابستان فصلی پرکار در حوزه تعلیم و تربیت بویژه در استان ما محسوب می‌شود، گفت: اقداماتی در قالب پروژه مهر برای آمادگی بازگشایی مدارس در سراسر کشور برنامه‌ریزی و هدف گذاری می‌شود.

وی افزود: در آذربایجان‌شرقی هدایت تحصیلی ۹ هزار دانش آموز پایه نهم انجام شده و آماده برای ثبت نام در پایه دهم هستند.

پاشایی خاطرنشان کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به پایه اول روزهای سه شنبه و پنج شنبه در همه حوزه های مربوطه انجام می‌شود و به مدیران مدارس تاکید شده از مشروط کردن ثبت نام به حضور والدین دانش آموزان خودداری کنند و روند ثبت نام دانش‌آموزان در مقایسه با سال قبل روان و سهل‌تر انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزی و اسکان تابستانی فرهنگیان در استان، اعلام کرد: امسال ۱۷۷ هزار نفر در استان برای استفاده از برنامه های اوقات فراغت ثبت نام کرده‌اند و میزبان ۲۵ هزار نفر فرهنگی از سایر استان‌ها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: نتایج آزمون استعدادهای درخشان در پایه هفتم و دهم مردادماه اعلام می‌شود.

پاشایی همچنین گفت: رتبه‌بندی معلم‌ها در دستور کار است و مهر ماه این رتبه‌بندی انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا