۴.۴ میلیون تن بار از طریق ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی حمل شد

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سه ماهه نخست امسال، ۴.۴ میلیون تن بار از طریق ناوگان جاده‌ای در این استان حمل شده است.

به گزارش ایرنا، اروجعلی علیزاده روز سه‌شنبه در نشست انجمن‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی در مراغه افزود: هم اکنون این استان در رتبه‌های برتر کشوری از نظر میزان جابجایی و حمل بار قرار دارد.
وی ادامه داد: بر این اساس، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای این استان برای توسعه و رونق حمل و نقل جاده‌ای بیش از پیش ضروری است.
علیزاده خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و حتی صنعتی، می‌توان از این ظرفیت‌ها با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب برای توسعه حمل و نقل داخلی و خارجی بهره گرفت.
وی گفت: شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در عرصه سازندگی و توسعه اقتصادی، رسالت و دین خود را به کشور ادا کرده‌اند.
وی افزود: برای توسعه و بالندگی بخش حمل و نقل جاده‌ای، باید استراتژی مناسبی برای این منظور تدوین و تلاش شود.
علیزاده تاکید کرد: دراین راستا، اتحادیه‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای به دنبال توسعه بار با سرمایه‌گذاری مناسب باشند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش نوسازی زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گفت: امسال برای روکش آسفالت ۱۸ کیلومتر از جاده مراغه – هشترود که وضعیت مناسبی ندارد، ۲۵ میلیارد اعتبار تخصیص یافته است.
علیزاده اعلام کرد: اجرای این طرح از یک ماه پیش آغاز شده و تا پایان امسال ادامه خواهد داشت که با بهره‌برداری از آن، حمل و نقل در این مسیر تسهیل می‌شود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا