دادگستری آذربایجان‌شرقی با عطاری‌های متخلف برخورد می‌کند

معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: این مجموعه با تمام توان و استفاده از ظرفیت های قانونی با واحدهای صنفی عطاری متخلف برخورد می‌کند.

بابک محبوب علیلو روز سه شنبه در جلسه بررسی نحوه برخورد با واحدهای صنفی عطاری متخلف بر جلوگیری از فعالیت عطاری های غیرمجاز و استفاده از ظرفیت های قانونی و اجرای مواد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی کشور تاکید کرد و افزود: عطاری ها تنها می‌توانند به فروش انواع گیاهان دارویی با رعایت مقررات اقدام کنند و مجاز به فروش داروهای دیگر نیستند.

وی اظهار داشت: برای عمل به تکلیف قانونی مقرر در ماده ۲۷ قانون نظام صنفی اتحادیه عطاریها در سریعترین زمان با اهتمام و جدیت لازم نسبت به شناسایی واحدهای صنفی مذکور بر اساس مقررات اقدام می شود.

محبوب علیلو ادامه داد: طی یک ماه آینده نتیجه شناسایی واحدهای متخلف به پلیس نظارت بر اماکن استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی گزارش خواهد شد.

وی با اشاره به ماده ۲۷ قانون نظام صنفی کشور، گفت: طبق این ماده محل دایر شده به وسیله هر شخص حقیقی یا حقوقی که پروانه کسب برای آن صادر نشده است با درخواست اتحادیه و تایید اتاق اصناف شهرستان، توسط نیروی انتظامی پلمب می‌شود.

محبوب علیلو اضافه کرد: بر اساس ماده ۲۸ قانون نظام صنفی کشور نیز واحد صنفی در موارد همچون اشتغال به شغل یا مشاغل دیگر در محل کسب، تعطیلی محل کسب بدون دلیل موجه حداقل به مدت ۱۵ روز، عدم پرداخت حق عضویت به اتحادیه و – عدم اجرای مصوبات و دستورات قانونی هیأت عالی و کمیسیون نظارت که به وسیله اتحادیه‌ها به واحدهای صنفی ابلاغ شده است، به طور موقت از یک هفته تا ۶ماه تعطیل می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا