هر خانوار ایرانی چقدر پول آب می دهد؟

خبرگاری ارک: حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو گفت: ۷۲درصد خانوارهای کشور ماهانه در حدود ۱۰هزار تومان قبض آب پرداخت می کنند؛ در حالی که متوسط رقم پرداختی هر خانوار به مخابرات ۱۰۰هزار تومان است.

حمید چیت‌چیان در جشنواره و نمایشگاه«فناوری‌های آب، خاک و محیط زیست» توقف مفت فروشی آب را کلید حل مشکل کم آبی دانست و افزود: مساله آب و محدودیت منابع آن مساله‌ای گذرا و زودگذر نیست و جزو ماهیت و طبیعت کشور به حساب می‌آید و با بارندگی مناسب مشکلات آن برطرف نمی‌شود.

وی ادامه داد: ایران در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار گرفته که صرف‌نظر از این موضوع باید به محدودیت‌های منابع آبی توجه کرد. وزیر نیرو با بیان اینکه در 6 سال اخیر متوسط بارندگی‌ها‌ از 250 به 204 میلی متر رسیده است، گفت: در صورتی که در شیوه مصرف آب کشاورزی، شرب و صنعتی بازنگری صورت گیرد، قادر هستیم که بر تمام مشکلات آب کشور غلبه کنیم.

چیت‌چیان اظهار داشت: یکی از الزامات پایه‌ای این بازنگری، استفاده از فناوری‌های نوین آب است. وی اظهار کرد: از سوی دیگر، در صورتی که اقتصاد آب درست شود بازارهای جدیدی نیز برای نوآوری‌های آب ایجاد می‌شود و تعادل میان منابع آب و مصارف برقرار می‌شود.

وزیر نیرو گفت: بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی انجام می‌شود، بنابراین باید توجه به بهینه‌سازی مصرف در این بخش صورت گیرد

دکمه بازگشت به بالا