هزار تن قند در آذربایجان‌شرقی توزیع شد

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در روزهای اخیر به منظور تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی مردم هزار تن قند در استان توزیع شد.

به گزارش سه شنبه ایرنا، غلامعلی راستی در جلسه بررسی مشکلات تامین و توزیع کالاهای مشمول تنظیم بازار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این میزان قند با همکاری اداره غله و اتاق اصناف استان تامین و توزیع شده است، افزود: درزمان کنونی هیچگونه مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم در سطح استان وجود ندارد.

وی با ارائه گزارش از عملکرد سازمان در رابطه با تامین و توزیع کالاهای اساسی در سطح بازار استان، اظهار داشت: در ۴ ماه امسال ۴۰ هزار حلقه لاستیک و در سال ۹۷ نیز ۴۷ هزار حلقه لاستیک برای خودروهای سنگین با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین و توزیع شده است.

راستی، از ایجاد تعادل و ثبات قیمت در سایر اقلام اساسی از جمله گوشت، برنج و شکر در بازار خبر داد و یادآوری کرد: تعامل هرچه بیشتر سازمان های ذیربط در چرخه تامین و توزیع کالاهای اساسی موجب تداوم روند کاهشی قیمت این کالاها در بازار می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: ایجاد آرامش و ثبات در تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم مرهون اقدام های به موقع و تعامل بخش های دولتی و خصوصی است.

حسین نجاتی، افزود: استفاده از ظرفیت سازمان های مرتبط با تنظیم بازار مانند استانداری، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اتحادیه ها و اداره غله و کنترل های مستمر از سوی معاونت نظارت و بازرسی سازمان از دیگر عوامل جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در زمینه تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم در بازار است.

وی یادآوری کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم و رفع مشکلات و موانع پیش روی تامین و توزیع آرد واحدهای نانوایی و صنعتی استان با ایجاد مکانیزم نیازسنجی و پایش میزان مصرف و تولید کمیته پایش آرد تشکیل می شود.

در این جلسه اعضای حاضر در جلسه بر آسیب شناسی نحوه تامین و توزیع آرد استان با بهره مندی از وحدت رویه و انسجام در پیگیری امور براساس شیوه نامه تعریفی و ضوابط قانونی تاکید کردند و مقرر شد تمامی اطلاعات به صورت متمرکز از طریق سامانه های توزیعی سازمان غله استان دریافت و مورد پایش یک ماهه سیستمی و میدانی از سوی معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت و سایر اعضای کارگروه آرد و نان استان قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا