هشترود انبار غله کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذر بایجان شرقی گفت: هشترود سهم بسزایی در خودکفا شدن جمهوری اسلامی ایران در محصول گندم را دارد چرا که این شهرستان از دیرباز به عنوان انبار غله کشور شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در آیین شکر گزاری برداشت گندم در روستای آلاقیه از توابع بخش نظرکهریز خاطرنشان کرد: کشاورزان سربازان واقعی جنگ اقتصادی هستند که در فرایندهای مختلف کاشت، داشت و برداشت شرکت کرده و با تولید انواع محصولات کشاورزی، ایران را از تحریم‌های مختلف زنجیره غذایی در امان نگه می دارند.  
وی با بیان اینکه شکر گزاری واقعی زمانی اتفاق خواهد افتاد که از محصولات تولید شده درست استفاده کنیم، اظهار کرد: در بحث خرید گندم و پرداخت پول کشاورزان گندم کار هیچ مشکلی نداریم و پول گندم کشاورزان تا ۱۰ روز به حسابشان واریز خواهد شد.
امام جمعه هشترود نیز در این مراسم گفت: ما باید بیش از این قدردان نعمت پر برکت گندم و نان باشیم، چرا که این محصول علاوه بر اینکه یک محصول کاملا استراتژیک است اهمیت بالایی در زندگی بشریت را نیز دارا می باشد.
حجت الاسلام علی رحیمی یادآور شد: مردم ایران چندین بار با محصول نان آزمایش شده به طوری که در زمان قحطی نان، شش تا ۱۵ میلیون نفر در زمانهای مختلف به علت گرسنگی تلف شده اند.
وی ادامه داد: آیین شکر گزاری واقعی برداشت محصول گندم زمانی صورت می گیرد که کشاورزان تمامی موازین شرعی را رعایت کنند و ذکات محصول گندم خود را به افراد نیازمند بدهند.
فرماندار هشترود نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان هشترود قطب تولید محصول گندم در کشور است و از دیرباز در این حوزه سرآمد می باشد روند رو به رشدی را در پیش گیرد و با اصلاح الگوی کشت بیش از پیش در تولید گندم عملکرد بهتری داشته باشد.
امین امینیان با بیان اینکه کشاورزی پایدار نباید تابع وضعیت آب و هوایی باشد، گفت: میزان گندم تولید شده در هشترود نسبت به سال‌های قبل ۲۰ برابر شده و روند افزایشی داشته است اما با این حال تولید گندم در این شهرستان می تواند باز هم بیشتر شود.
وی افزود: ثبت ملی جشنواره برداشت گندم هشترود در دستور کار فرمانداری قرار گرفته و سعی ما بر این است که با ثبت ملی این محصول استراتژیک به اسم هشترود، کارخانجات صنایع تبدیلی را نیز در این منطقه ایجاد کنیم تا انشاالله در رفع بیکاری سهم قابل توجهی را داشته باشیم.
مدیر اداره جهاد کشاورزی هشترود نیز در این مراسم گفت: هشترود دارای ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی برای کشت گندم دیم است به طوری که کشاورزان این منطقه توانسته اند از این مقدار زمین، در سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم برداشت کنند.
مجید احمدی ادامه داد: با توجه به سرما زدگی محصولات کشاورزی و نباریدن نزولات آسمانی در زمان مقرر، برداشت گندم از مزارع هشترود به بیش از ۸۰ هزار تن نخواهد رسید و سیر نزولی را نسبت به سال قبل تجربه خواهد کرد.
وی افزود: در شهرستان هشترود هشت رقم گندم کشت و تولید می شود که یک رقم آن مخصوص هشترود است و با اسم گندم هشترود در مناطق مختلف کشور کشت می شود.
وی خاطرنشان کرد: توزیع ۱۲ هزار تن کود شیمیایی با تعرفه دولتی، جذب ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی برای کشاورزان، اختصاص ۱۵۰ دستگاه تراکتور به کشاورزان متقاضی، اضافه کردن ۱۸۸ دستگاه از انواع ماشین آلات کشاورزی به ناوگان تولید و چندین مورد دیگر از اهم فعالیت های جهاد کشاورزی در ۱۵ ماه گذشته می باشد.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا