۱۱ هزار زن سرپرست خانواده زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش این مجموعه برای گسترش چتر حمایتی خود گفت: در حال حاضر تعداد ۱۱ هزار زن سرپرست خانواده تحت پوشش این نهاد است.

محسن ارشدزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، توانمندی سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار را از طرح ها و اولویت های دولت در راستای کمک به رفع نیازهای معیشتی زنان سرپرست خانوار و افزایش اشتغال زایی دانست و افزود: برای تحقق این امر بهزیستی آذربایجان شرقی طرح های مختلف در قالب ارایه تسهیلات اشتغال خانگی را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه آمارهای مربوط به زنان سرپرست خانوار همواره در حال نوسان است، اظهار کرد: تعدادی از زنان سرپرست خانوار ماهانه به چرخه تحت پوشش بهزیستی افزوده شده و برخی نیز از این چرخه حمایتی خارج می‌شوند. 

ارشدزاده یادآوری کرد:  با ارزیابی‌های صورت گرفته از زنان سرپرست خانوار، سابقه فعالیت، میزان مهارت، علایق در بخش‌های مختلف از جمله خیاطی، آرایشگری، آشپزی سنجیده شده و متناسب با آن مهارت و علایق، آموزش‌های لازم انجام می‌گیرد تا با اخذ مدرک و گواهی رسمی مشغول به کار شوند. 

ارشدزاده ادامه داد:  بعد از گذراندن دوره توانمندسازی و آموزش مهارت‌های لازم، سرمایه اشتغال بلاعوض به مبلغ ۵۰ میلیون ریال و نیز ۱۵۰ میلیون ریالی برای ایجاد شغل متناسب با مهارت کسب شده اعطا می‌ شود. 

وی با اشاره به اینکه بهزیستی بعد از ۶ ماه از فعالیت و توانمند شدن زنان سرپرست خانوار ارزیابی هایی را برای ادامه حمایت انجام می‌دهد، گفت: اگر بعد از ۶ ماه زنان توانمند شده سرپرست خانوار نیاز به تداوم حمایت از طرف بهزیستی داشته باشند این حمایت ها تا یکسال ادامه داشته و بعد از یک سال مستمری قطع خواهد شد.

ارشدزاده مجموع جمعیت تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را ۳۴۵ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد مددجو، ۱۴۵ هزار نفر، مستمری از این مجموعه دریافت می کنند که از این تعداد ۷۵ هزار نفر کمک هزینه معیشت نیز دریافت می کنند.

وی تعداد دریافت کنندگان خدمات موردی بهزیستی طی یک سال اخیر را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در بخش توان بخشی نیز بهزیستی استان به ۱۶۰ هزار نفر که ۴ درصد مجموع جمعیت آذربایجان شرقی را تشکیل می دهد، خدمات می دهد.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا